Régi baloldali bizalmi emberek segítségével indította el a magyar kormány békepárti álláspontja elleni plakátkampányt az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége.
Az Origo összeállításában bemutatja, kik vesznek részt az akcióban és felidézik a Gyurcsány-kormányokhoz fűződő viszonyukat is.
Mint ismert, Gyurcsány Ferenc régi bizalmi emberei segítségével valósította meg Joe Biden embere, David Pressman az amerikai költségvetési pénzekből finanszírozott háborúpárti plakátkampányt. A napokban óriásplakátok jelentek meg országszerte az orosz csapatok Ukrajnából történő kivonását követelő szöveggel, párhuzamot vonva az 1956-os magyar forradalommal.
A Nyugati Pályán elnevezésű oldal kizárólag a közösségi médiában, a Facebookon és az Instagramon van jelen, nagyjából harmincezer követővel rendelkezik (ez egyáltalán nem kiemelkedő szám egy Facebook-oldal esetében), 2020 FEBRUÁRJÁBAN HOZTÁK LÉTRE ÉS AZ AMERIKAI EGYESÜLT ÁLLAMOK BUDAPESTI NAGYKÖVETSÉGÉNEK TÁMOGATÁSÁVAL A FLOW PR KFT. KOMMUNIKÁCIÓS ÜGYNÖKSÉG ÜZEMELTETI, AMELY A SPLENDIDEA COMMUNICATIONS KFT. INTEGRÁLT VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYOKAT VÉGZŐ DIVÍZIÓJA.Az oldal azzal a közhellyel hirdeti magát, hogy célja: „hogy megszólítsa azokat, akiket érdekel Magyarország jelene és jövője”. Szerintük Magyarországnak a nyugati pályán érdemes folytatnia. „Ehhez szolgáltatunk érveket, és erről szeretnénk meggyőzni minél több magyart” – írják. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bemutatják, mennyire kecsegtető a nyugat, az EU és a NATO, szemben a kelettel.
A Nyugati Pályán a Facebookon és az Instagramon a 2020. februári alapítása óta közel 139 millió forintot költött hirdetésekre. Ezzel a tizenharmadik helyet foglalják el a legtöbbet hirdető oldalak rangsorában. A baloldali szereplők közül egyedül az Erősítő (272 millió), és a guruló dollárokból finanszírozott Ezalényeg.hu (228 millió) költött náluk többet hirdetésekre.
Az amerikai támogatású propagandaoldalt működtető Splendidea Communications Kft. 2002. szeptember 20-án jött létre, jelenleg 24 főt foglalkoztat és fő tevékenysége PR, kommunikáció. A legutóbbi pénzügyi adatok szerint 2021-ben közel 300 millió forint nettó árbevételt értek el, ami 27,58 százalékkal haladta meg az előző évit. Az adózás előtti eredményük is 28,91 százalékkal, 26 millió forintra nőtt.
A Splendidea korábban Privy Council Tanácsadó Kft. néven működött és több szálon is kapcsolódik a posztkommunista-baloldali elithez. A Privy része volt annak a Capital Group Zrt-nek, amely cégcsoport egyik oszlopos tagja volt a Political Capital. Utóbbi az egyik legismertebb baloldali politikai tanácsadó intézet, amely 2002-től előbb az egykori SZDSZ-hez állt közel, majd a balra tolódó MDF útját egyengette egészen a szakadékig. A Világgazdaság 2007-es cikke szerint a Capital Group Zrt. alá tartozó Privy Council PR-ügynökség felelt a cégcsoport árbevételének több mint 75 százalékáért.
A Political Capital ügyfelei közé tartozott ekkor az MDF, amely számára a 2004-es európai parlamenti kampány óta nyújtottak politikai tanácsadást. Érdemes felidézni, egy 2005-ben beadott parlamenti kérdést, amelyet az akkor ellenzékben politizáló fideszes képviselő, Erdős Norbert intézett Hiller Istvánhoz, az akkori Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának vezetőjéhez.
EBBŐL UGYANIS KIDERÜLT, HOGY A SPLENDIDEA JOGELŐDJE 13.920.000 FORINTOT KAPOTT STRATÉGIAI, KOMMUNIKÁCIÓS TANÁCSADÁSRA GYURCSÁNYÉKTÓL.
Az Origo cikkében részletesebben elemzi hogyan érnek össze a szálak Gyurcsány Ferenc bizalmasai és a magyar kormány békepárti álláspontja ellen indított plakátkampány megalkotói között.
Ezek alapján megállapítható, hogy az USA budapesti nagykövetsége által támogatott háborúpárti kampányban kulcsszerepet vállalnak a Gyurcsány-korszak bizalmi emberei.