14 pontba foglalták, hogy lehetne élhetőbbé tenni Budapestet
Sem a vevők, sem a szállítók, de még az ott lakók sem tudják akadálytalanul használni szűkebb környezetüket a József Körúton, ahol az ott élők életét, álmait és számításait egy csapásra húzta keresztbe kis sárga ecsetjével Karácsony Gergely. A főpolgármester ötletei kifogyhatatlanok, csak az a baj, hogy mindegyik általában balul sül el. A biciklisávok többsége csak egy, a sok közül.
Dr. Kovács Kázmér is sorol néhányat a kerékpársávokon kívül. Ilyen például egyes felüljárók elbontása, vagy a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása.
A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint nagyon sok a bejelentés a közlekedéssel kapcsolatosan, azok hatását viszont senki, többek között a lakosság sem ismeri. A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli.
A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése
–mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd.
A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzá tette: – A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi forgalom legalább részleges csökkentését.
Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.
–hangsúlyozta Kovács Kázmér.
A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget nagyobb szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése, ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.