Budapest

Magyar Autóklub: Kapjanak már észbe a Fővárosnál!

E.Zs.

Létrehozva: 2023.04.04.

14 pontba foglalták, hogy lehetne élhetőbbé tenni Budapestet

Sem a vevők, sem a szállítók, de még az ott lakók sem tudják akadálytalanul használni szűkebb környezetüket a József Körúton, ahol az ott élők életét, álmait és számításait egy csapásra húzta keresztbe kis sárga ecsetjével Karácsony Gergely. A főpolgármester ötletei kifogyhatatlanok, csak az a baj, hogy mindegyik általában balul sül el. A biciklisávok többsége csak egy, a sok közül.

Sok helyütt teljes a káosz a fővárosban  Fotó: Bánkúti Sándor

Dr. Kovács Kázmér is sorol néhányat a kerékpársávokon kívül. Ilyen például egyes felüljárók elbontása, vagy a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása.

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint nagyon sok a bejelentés a közlekedéssel kapcsolatosan, azok hatását viszont senki, többek között a lakosság sem ismeri. A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli.

A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése

–mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd.

Kovács elárulta: a Magyar Autóklub sem ismeri a városvezetés szándékait  Fotó: Kovács Kázmér

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzá tette: – A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi forgalom legalább részleges csökkentését. 

"Kapjanak észbe!"

Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.

–hangsúlyozta Kovács Kázmér.

Nem visszafejlesztésre van szükség!

A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget nagyobb szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése, ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.

Íme a 14 pont, amely betartásával élhetőbbé válna Budapest

  1. A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
  2. A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
  3. A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
  4. A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
  5. A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
  6. Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
  7. Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
  8. A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!
  9. Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
  10. Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
  11. Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
  12. A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
  13. A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
  14. A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve.

 

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek