budapest

Íme Erzsébetváros "forgalomcsillapítási mintaprojektjének" eredménye: sem szerelő, sem futár nem jön ki

E. Zs.

Létrehozva: 2023.05.05.

Módosítva: 2023.05.05.

Sok szolgáltató egyszerűen már nem vesz fel rendelést Budapesten Belső-Erzsébetvárosba: a futár, a villanyszerelő és mindenféle szakember ha kocsival jön, be se hajthat egy csomó utcába, megállni meg biztosan nem tud...

Egyre több szolgáltató kerüli el Budapesten a "Niedermüller-labirintusnak" is csúfolt városrészt, Belső-Erzsébetvárost. Ennek oka a teljesen átszervezett közlekedés: egy csomó utcát összevissza egyirányúsítottak, ami nagy dugókat és áttekinthetetlen közlekedési rendet okozott, másrészt pedig sok utcát lezártak a nem ott lakók elől behajtani tilos táblákkal - és ezekben nem ismeri ki magát az ember: ha valakinek nincs engedélye bemenni egy utcába, sok tízezer forintra is megbüntethetik..

Ezért ha tehetik, a taxisok, futárok és szolgáltatók, mint a szerelők, festők, már alig vesznek fel erzsébetvárosi rendeléseket.

A környéken gyakorlatilag lehetetlen autóval közlekedni, pláne megállni. A kijelölt áthajtási pontokon csak a helyben lakók és az ott dolgozók hajthatnak át, január óta mindenki másnak külön engedély kell - vagy jön a bírság, mert a térfigyelő kamerák mindenkit rögzítenek. 

Niedermüller Péter, a baloldali polgármester ezt úgy hívja, hogy a kerület „forgalomcsillapítási mintaprojektje” - de a valóságban egy élhetetlen útvesztő. A kerület ezen részét azóta a helyiek csak Niedermüller-labirintusnak nevezik. 

Niedermüller Péter polgármester

A bírság 30 ezer forint is lehet, ha valaki figyelmetlen

„4 büntetőpontra és 30 ezer forint bírságra számíthat, aki behajt az Erzsébetvárosban kialakított 4 olyan gócpontra, amelyet Niedermüller Péter DK-s polgármester kizárólag lakossági behajtásra jelölt ki”–hívja fel a figyelmet egy tiktokker. Ráadásul a Google Maps ezt nem tudja, így beviszi a sofőröket a tiltott zónákba. Nem az a baj, hogy az átmenő forgalmat ezzel csökkentik és az itt lakókat megpróbálják megkímélni a zajtól, hanem az, hogy ennyire inkorrekt módon teszik mindezt – mondja a tiktokker..

 

Felrobbantotta a netet a videó

„Nagyon jó rendszer, mondom ezt taxisként! 50 méterre van az utas, de emiatt az agyament rendszer miatt 1 kilométert kell autózni. Remek környezetbarát megoldás” – írja az egyik hozzászóló. Más a dugókra panaszkodott:

„Itt lakom, semmit nem lehetett hallani az átmenő forgalomból, de ennek a táblának hatására legalább állandó dugó van”

A szolgáltatásokat is gátolja Niedermüller döntése:

„Vízóraszerelő cégnél vagyok, a miénk (és még 2) nem vesz fel ezekre a címekre.”

„Ez a lakossági hozzájárulás hogy van? A Pistának le kell nyilatkozni hogy hozzá mentem és nem jön bünti?”– érdeklődött egy budapesti, míg egy másik fővárosi felvetette: „Mi lesz akkor, ha a főútvonalakon lakók is kérik ezt a privilégiumot? Mert nekik is jár a csend...”

A főpolgármesternek "hálálkodik" egy másik kommentelő: „Köszi Geri🥺”

„Én rendszeresen Airbnb szállást foglalok a 7. kerületben. Így addig ott lakom. Így van is egy anomália. Szállást sem foglalok így ott a jövőben” – írja egy másik hozzászóló.

A Niedermüller-labirintus első térképe - aztán ez is folyamatosan, követhetetlenül változik...

Más baloldali kerületek is erre készülnek

Niedermüller Péter egyszer az ügyben is elszólta magát, hogy a szomszédos kerületekkel történt egyeztetések közben Pikó András, józsefvárosi polgármester elárulta neki: ő is tervez hasonló forgalomcsillapítást.

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek