Sok szolgáltató egyszerűen már nem vesz fel rendelést Budapesten Belső-Erzsébetvárosba: a futár, a villanyszerelő és mindenféle szakember ha kocsival jön, be se hajthat egy csomó utcába, megállni meg biztosan nem tud...
Egyre több szolgáltató kerüli el Budapesten a "Niedermüller-labirintusnak" is csúfolt városrészt, Belső-Erzsébetvárost. Ennek oka a teljesen átszervezett közlekedés: egy csomó utcát összevissza egyirányúsítottak, ami nagy dugókat és áttekinthetetlen közlekedési rendet okozott, másrészt pedig sok utcát lezártak a nem ott lakók elől behajtani tilos táblákkal - és ezekben nem ismeri ki magát az ember: ha valakinek nincs engedélye bemenni egy utcába, sok tízezer forintra is megbüntethetik..
Ezért ha tehetik, a taxisok, futárok és szolgáltatók, mint a szerelők, festők, már alig vesznek fel erzsébetvárosi rendeléseket.
A környéken gyakorlatilag lehetetlen autóval közlekedni, pláne megállni. A kijelölt áthajtási pontokon csak a helyben lakók és az ott dolgozók hajthatnak át, január óta mindenki másnak külön engedély kell - vagy jön a bírság, mert a térfigyelő kamerák mindenkit rögzítenek.
Niedermüller Péter, a baloldali polgármester ezt úgy hívja, hogy a kerület „forgalomcsillapítási mintaprojektje” - de a valóságban egy élhetetlen útvesztő. A kerület ezen részét azóta a helyiek csak Niedermüller-labirintusnak nevezik.
„4 büntetőpontra és 30 ezer forint bírságra számíthat, aki behajt az Erzsébetvárosban kialakított 4 olyan gócpontra, amelyet Niedermüller Péter DK-s polgármester kizárólag lakossági behajtásra jelölt ki”–hívja fel a figyelmet egy tiktokker. Ráadásul a Google Maps ezt nem tudja, így beviszi a sofőröket a tiltott zónákba. Nem az a baj, hogy az átmenő forgalmat ezzel csökkentik és az itt lakókat megpróbálják megkímélni a zajtól, hanem az, hogy ennyire inkorrekt módon teszik mindezt – mondja a tiktokker..
„Nagyon jó rendszer, mondom ezt taxisként! 50 méterre van az utas, de emiatt az agyament rendszer miatt 1 kilométert kell autózni. Remek környezetbarát megoldás” – írja az egyik hozzászóló. Más a dugókra panaszkodott:
„Itt lakom, semmit nem lehetett hallani az átmenő forgalomból, de ennek a táblának hatására legalább állandó dugó van”
A szolgáltatásokat is gátolja Niedermüller döntése:
„Vízóraszerelő cégnél vagyok, a miénk (és még 2) nem vesz fel ezekre a címekre.”
„Ez a lakossági hozzájárulás hogy van? A Pistának le kell nyilatkozni hogy hozzá mentem és nem jön bünti?”– érdeklődött egy budapesti, míg egy másik fővárosi felvetette: „Mi lesz akkor, ha a főútvonalakon lakók is kérik ezt a privilégiumot? Mert nekik is jár a csend...”
A főpolgármesternek "hálálkodik" egy másik kommentelő: „Köszi Geri🥺”
„Én rendszeresen Airbnb szállást foglalok a 7. kerületben. Így addig ott lakom. Így van is egy anomália. Szállást sem foglalok így ott a jövőben” – írja egy másik hozzászóló.
Niedermüller Péter egyszer az ügyben is elszólta magát, hogy a szomszédos kerületekkel történt egyeztetések közben Pikó András, józsefvárosi polgármester elárulta neki: ő is tervez hasonló forgalomcsillapítást.