A gép az egyik pillanatban több száz métert kezdett zuhanni. Az anyukának arra sem jutott ideje, hogy magához szorítsa a gyermekét.
Szentül hitte a kétgyermekes anyuka, hogy most meg fog halni, amikor a Szingapúrból a londoni Heathrow-ra tartó járata zuhanni kezdett.
A 31 éves Jade Crosland, aki párjával és két kisgyermekükkel utazott a British Airways járatán, amikor egyszer csak június 16-án hajnali 3 óra körül a repülőgép „szabadesésbe” került. Az Ausztráliában fodrászszalont vezető brit nő elmondta, hogy ő az egyéves Harperrel ült, aki egy mózeskosárban aludt, míg párja, a 32 éves Henry Trier a hároméves Hugo fiukkal ült néhány sorral mögöttük.
Az elején teljesen normális volt a repülés - az utaskísérő személyzet italokat szolgált fel, én pedig félig aludtam, a kislányom pedig a mózeskosárban volt
- magyarázta az anyuka, majd így folytatta:
− A biztonsági öv jelzése mindenféle bejelentés nélkül villant fel, amikor én már félig felébredtem, így gondoltam, jobb, ha kiveszem Harpert, mivel amikor a jelzést bekapcsolják, a csecsemőt magadhoz kell csatolni - mondta Jade Crosland.
Amint a nő felállt, hogy bekösse a lányát, a gép zuhanni kezdett, állítása legalább háromszáz méternyit.
Mindenki a levegőbe repült, mindenki sikoltozott, az egyik utaskísérőt egy büfékocsi fejbe találta. Az egész olyan gyorsan történt, hogy még kint voltak a kocsival
- emlékezett vissza a történtekre az anyuka.
Ahogy a turbulencia véget ért Jade Crosland egyből a kislányához rohant, hogy kiszedje őt a kiságyból, amelyből szerencsés módon nem repült ki.
− Egész idő alatt rázkódott, mindenki sikoltozott. Őszintén azt hittem, hogy meg fogunk halni - mondta a nő, aki hozzátette, hogy erősen szorította a kislányát, és közben arra gondolt, hogy többet nem látja már a családját, akik a háta mögött ültek.
A család túl élte a történteket, a járat pedig kénytelen volt visszafordulni Szingapúrba, a gépet ezt követően átvizsgálásnak vetették alá. Az eset kapcsán megszólalt a British Airways szóvivője is:
A biztonság mindig az elsődleges feladatunk, és gondoskodunk a személyzetünkről, miután az egyik járatunkon ritka, súlyos turbulenciát okozó epizódot tapasztaltunk. A fedélzeten lévő, magasan képzett csapatunk megnyugtatta az ügyfeleket, és a repülőgép elővigyázatosságból visszatért Szingapúrba. Elnézést kértünk az ügyfelektől a járatuk késése miatt, és szállodai elhelyezést, valamint tájékoztatást nyújtottunk nekik a fogyasztói jogaikról
- nyilatkozta a Daily Mailnek a szóvivő.