A "Karácsony halálbudijai" néven elhíresült nyilvános vécék végre biztonságosabb helyre kerültek. Azonban most, hogy már nyugisan lehetne használni azokat, egy lélek sem jár a közelükben.
A Metropol írt korábban arról, hogy életveszélyes helyre telepített mobil vécéket a Jane Haining rakparton a főváros vezetése. A lap nagy visszhangot kiváltó írása és videója úgy tűnik, elérte a célját, hiszen a hétvégére rájött a városvezetés is, hogy jobb biztonságosabb helyre tenni a vécéket.
A Pesti alsó rakpart a Rakpart 2023-ra keresztelt kezdeményezés egyik része, hogy június 17. és szeptember 24. között a hétvégéken elzárják a gépjármű forgalom elől a területet és amolyan dunai sétányt csinálnak azon. Ám ezt megelőzően a rakparton nem tettek ki olyan táblákat, ami figyelmeztetné az arra járókat, hogy az ott lévő mobil illemhelyek használata életveszélyes és azokat inkább csak hétvégén használják. A budapest.hu oldalon pedig arról cikkeznek, hogy „az így kialakuló közvetlen Duna-parti területet a hétköznapi autóforgalom ideje alatt is sétányként lehet használni”.
A Metropol hétközben megnézte a helyzetet, hogy valóban ennyire veszélyes és átgondolatlan. Azt állapították meg, hogy valóban életveszélyes állapotok uralkodnak a helyszínen: a gyalogosok kénytelenek voltak az úttestre lépve kikerülni a járdára helyezett mobil wc-ket, akik pedig használni szerették volna, szabályosan az életükért kellett küzdeniük. Az illemhelyek ajtaját csak résnyire lehetett kinyitni az elhaladó autósforgalom miatt, így a be- és kijutás jóformán az autósok jóindulatán múlt.
A hétvégére változott a helyzet és új helyre tették át az illemhelyeket. Mikor kollégáink ott jártak, örömmel vették tudomásul, hogy a veszély megszűnt, mert a vécék átkerültek az út túloldalára és a bejáratuk nem az út felől, hanem a járda felől nyílik. Jó érzés tudni, hogy a szükséghelyzet már nem párosul végszükséggel, azaz nem kell az életét kockáztatnia annak, akinek kisebb vagy nagyobb dolga akad arrafelé. Azonban az öröm mellé üröm is párosult, hiszen lényegében egy lélek sem járt a lezárt rakparti szakaszon, ahol árnyékban is 30°C fok körüli hőmérséklet volt, amit a sok aszfalt és beton csak tovább fokozott.