A MÁV mozdonyvezetőjét életveszélyes sérülésekkel szállították a debreceni kórházba, míg az utasokat könnyebb sérülésekkel vitték el a helyszínről a mentők.
Súlyos vonatbaleset történt szerda hajnalban: a sápi vasútállomáson várakozó személyvonatba rohant bele egy magánvasút pernyét szállító, 28 vagonból álló, 440 méter hosszú és 2150 tonnás tehervonata, ami egyelőre tisztázatlan okokból figyelmen kívül hagyta a tiltó jelzést. A tehervonat nagyjából 60 km/h sebességgel ütközött össze az álló személyvonattal. A frontális ütközés erejétől a tehervonat a személyvonatot 200 méterrel hátrébb tolta, a két mozdony vezetőfülkéje pedig annyira összeroncsolódott, hogy a személyvonat mozdonyvezetőjét három és fél óra megfeszített munkával és feszítővágó segítségével tudták csak kiszedni fülkéjéből. A szakemberek először a személyvonat sérült szerelvényét szabadították ki, majd a tehervonat teherkocsijait húzták félre, hogy az összeütközött mozdonyokat szét tudják választani.
A mozdonyvezetőt életveszélyes sérülésekkel a debreceni kórházba szállították, rajta kívül a tehervonat mozdonyvezetője, egy kalauz, és a személyvonaton utazó öt utasból kettő is megsérült, őket könnyebb sérülésekkel szállították a berettyóújfalui kórházba.
A Bors elérte a személyvonat egyik utasát, akit szintén kórházba szállítottak.
- Kórházi kezelésben részesültem, még megfigyelés alatt tartanak - nyilatkozta Péter. Egy, a MÁV-nál dolgozó férfi úgy tudja, hogy a debreceni kórházba szállított mozdonyvezető egyelőre kómában van, az Országos Mentőszolgálatnak a sérült jelenlegi állapotáról nincs információja, a debreceni kórház sajtóosztálya pedig cikkünk megjelenéséig nem is cáfolta, nem is erősítette meg az értesülést.
Az eset kapcsán Lázár János, építési és közlekedési miniszter a Facebookon szólalt meg. „Súlyos vonatszerencsétlenség történt ma hajnalban Sáp és Báránd állomások között. Egy magánvasút tehervonata belerohant az ott közlekedő személyvonatunkba. Négy utas és egy jegyvizsgáló könnyebb, a mozdonyvezetőnk azonban súlyos sérüléseket szenvedett. Őt csak a katasztrófavédelem munkatársainak több órás küzdelme után sikerült kiszabadítani a roncsokból, majd mentőhelikopter a debreceni kórházba szállította.
Első az emberélet, második a felelősség kérdése.
A vasúttársaság és a rendőrség szakemberei vizsgálják a baleset körülményeit, az első eredmények alapján az valószínűsíthető, hogy a szerencsétlenséget nem műszaki probléma okozta. Gyors gyógyulást és teljes felépülést kívánok minden sérültnek!” - írta a miniszter.
Balogh Péter Tamás, a Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense azt nyilatkozta az M1 hírfolyamában, hogy a püspökladányi rendőrkapitányság vasúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított eljárást. Szakértők bevonásával vizsgálják a baleset körülményeit – tette hozzá.
Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. pályavasúti területi igazgatóságának vezetője a kedd reggeli sajtótájékoztatón azt mondta, a helyreállításon körülbelül 30 szakember dolgozik. A vasúti pályában körülbelül 10 millió forintos kár keletkezett. 200 méter hosszan a kapcsolórendszerek sérültek meg, ezeket később helyreállítják.
A Debreceni Egyetem Klinikai Központja megkeresésünkre a következő választ küldte:
"A vonatbaleset helyszínéről öt sérültet szállítottak Debreceni Egyetem Klinikai Központjába. Négy sérültet a Berettyóújfalui Gróf Tisza István Campuson láttak el, a szükséges vizsgálatok elvégzése után közülük hárman már elhagyhatták az intézményt. Egy beteget ápolnak a traumatológiai osztályon. A Klinikai Központ Kenézy Gyula Campusára egy súlyos, életveszélyes sérültet szállítottak, akit operációt követően jelenleg az intenzív osztályon ápolnak."