Mutatjuk, hol van a probléma.
ENNEK AZ AZ OKA, HOGY A KARÓKKAL LEVÁLASZTOTT BICIKLISÁVOT A HÓKOTRÓK NEM TUDJÁK LETAKARÍTANI, SŐT, EGYENESEN IDE TOLJÁK A HAVAT.
Ez megint valami olyan, mint a Blaha Lujza téri WC. Nagy büszkeség volt átadni, de a fenntartása nem megy – írja Kőrösi Koppány, fejlesztéspolitikai szakértő Facebook-oldalán.
A téli időszakban a havat a kotrógép a karókkal elválasztott biciklisávra tolja - mert úgy van megszerkesztve, az a kotrólapát logikája, hogy az út széle felé tolja le az úttestről. Ezt a karózást alkalmazzák a mintaként vett nyugati nagyvárosokban is - erről tett fel videót Karácsony Gergely is -, de ott egyrészt célgépekkel - kisméretű járdatisztítókkal - megoldják a kerékpársáv tisztítását, másrészt csak a lámpáknál, kereszteződéseknél használják ezeket a karókat, és csak nagyon kivételesen. Ott, ahol nem tudnak különálló biciklisávot építeni. Ezen a felvételen is látható, hogy az átabotában "megtervezett", és silány minőségben kivitelezett biciklisávok csak arra jók, hogy a dugókat növelhessék, és a főpolgármester elmondhassa, hogy csinál valamit. Balesetveszélyes helyzetet – hangsúlyozza Kőrösi.