Repülés

Külföldön ragadt magyarok gépét törölte a Wizz Air, de ami ezután történt, arra senki nem számított

B.

Létrehozva: 2024.01.17.

Módosítva: 2024.01.17.

Több tucat magyar ragadt Madridban, miután a Wizz Air törölte az egyik budapesti járatát. Egy utas számolt be róla a Borsnak, hogy mi történt pontosan.

Pár órával a repülőgép indulása előtt kapott kellemetlen e-mailt több tucat magyar, törölték a járatukat Madridból Budapestre. Volt, akit már a reptéren ért a letaglózó hír.

210909-wizzair-KA
Több tucat magyar ragadt Madridban, miután a Wizz Air törölte az egyik budapesti járatát Fotó: Kiss Annamarie

„Madridon keresztül utaztunk a férjemmel Gran Canariára, és már odafelé is izgultunk, mert tudtuk, hogy a légi irányítók sztrájkolnak. Végül ezt elhalasztották, de tartottunk attól, hogy amikor majd visszafelé jövünk, szintén Madridon keresztül, megjárhatjuk” – mesélte az olvasónk, Csilla, aki január 6-án indult haza a Kanári-szigetekről. Napközben érkeztek meg a madridi repülőtérre, ahonnan este 20 óra 15 perckor indultak volna tovább Budapestre egy Wizz Air-géppel.

Amikor megérkeztünk a madridi reptérre, és még utána is órákig, az volt kiírva, hogy időben fog indulni a gépünk Budapestre. Így nyugodtan ebédeltünk meg és vásárolgattunk a repülőtéren, amikor délután 3 óra körül kaptam egy e-mailt, hogy késni fog a járatunk. Sőt, egy órával később már arról jött levél, hogy törölték a gépet

 – emlékezett vissza a kellemetlen pillanatokra az utas, aki azonnal elkezdett telefonálgatni. Mivel applikációban vette a repülőjegyeket, volt lehetősége ingyenesen átfoglalni magukat egy következő járatra. Ám amikor ezt megpróbálta, már csak 3 szabad hely volt a másnap induló gépen. Sőt, mire ki akart fizetni belőle kettőt a bankkártyájával, már lemaradt róla, megtelt a járat.

A törlés egyébként azért volt meglepő az utasok számára, mert nem volt köze semmiféle sztrájkhoz. A gép, ami hazahozta volna őket, időben elindult Budapestről Madridba. Visszafelé azonban nem őket, hanem egy reggel meghibásodott járat utasait hozta haza a magyar fővárosba. A járat eredeti utasai pedig mindannyian kint ragadtak.

„Végül az Iberia légitársaság másnapi járatára sikerült két jegyet foglalnom. Közben megtaláltuk a reptér központi ügyfélszolgálati pultját – mivel a Wizz Airnek Madridban külön nincsen –, ahol már 10-15 ember állt ugyanezzel a problémával. Kitöltettek velünk egy papírt, hogy szeretnénk-e szállást és vacsorát, természetesen díjmentesen. Közben megérkezett a járat többi utasa is, és egy órán belül két busz érkezett értünk, ami egyenesen egy kis lakóparkba vitt. Ott külön-külön egy-egy lakást kaptunk” – mesélte olvasónk, akiket másnap reggel szintén ingyen vittek vissza a reptérre.

A törölt járat árát még aznap visszakapta a Wizz Air internetes felületén. Hazaérve megigényelte a fejenként 400 eurós kártérítést, amit három napon belül szintén jóváírtak a számláján. Sőt, még folyamatban van, hogy az Iberia gépére megvásárolt jegyek árából is visszakapjon valamennyit. Legalább a különbözetet, amennyivel többe kerültek, mint a törölt járatra vásárolt jegyek.

Nagyon elégedett vagyok az eljárással. A sok negatív komment és panasz, amit eddig hallottam a Wizz Air járattörléseivel kapcsolatosan, szerencsére, mi nem tapasztaltuk.

20 évig dolgoztam a Malévnél, és éppen kártérítésekkel foglalkoztam a Nemzetközi Elszámolási Osztályon, így tudom, hogy ennek mi a menete. De hozzá kell tenni, hogy aki nem tud angolul és nincs pénze, nem tudom, hogyan intézte ezt el” – tette hozzá olvasónk, aki amiben tudott, segített a madridi reptéren azoknak a magyaroknak, akik szintén kint ragadtak.

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek