Az újabban Meta néven futó közösségi média birodalom úgy döntött, további biztosítékokat vezet be bizonyos platformjain. Ezek változnak a jövőben a Facebookon és az Instagramon.
Az olyan gigacégek, mint a Meta - amihez például a Facebook, a Messanger, az Instagram és a WhatsApp is tartozik-folyamatosan igyekeznek megfelelni az egyes országok egyre szigorúbb jogi követelményeinek. Ezúttal a fiatalok védelmére kell nagyobb hangsúlyt fektessenek, mert úgy tűnik, eddig szabad utat engedtek az online zaklatásnak. Legalábbis ezt állítja egy volt alkalmazottjuk. Mutatjuk, mi változik a jövőben a Meta-nál!
A Meta mostani lépésére hetekkel azután került sor, hogy a WhatsApp (szintén a Meta-hoz tartozó platform) tulajdonosa kijelentette: több tartalmat rejtenek majd el a fiatalok elől, mivel a szabályozók arra kényszerítették őket, hogy megvédjék a gyerekeket az alkalmazásaiban megjelenő káros tartalmaktól.
A közösségi oldalak szabályozási ellenőrzése akkor fokozódott, miután az Egyesült Államokban egy volt Meta alkalmazott tanúvallomást tett, amelyben azt állította, a cég tudatában volt a tinédzserek körében előforduló zaklatásoknak, de nem tett ellene semmit - írja a Reuters hírügynökség.
A Meta megvédi a tizenéveseket a nem kívánt üzenetektől az Instagramon és a Facebookon, Messangeren - adta hírül a Meta Platforms. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég ígérete szerint a gyerekek többé nem kaphatnak közvetlen üzeneteket olyanoktól,
Ez alól az sem kivétel, ha az üzenet feladója maga is tinédzser! A változtatások automatikusan lépnek érvénybe. Ahhoz pedig, hogy ezen változtatni lehessen, szülői jóváhagyásra is szükségük lesz a 16 éven (néhány országban 18) aluliaknak. A 19 éven felüli felnőttek pedig a jövőben sem üzenhetnek azoknak tiniknek (2021 óta), akik nem követik őket - figyelmeztet a Meta.
Ez változott legutóbb a közösségi oldalakon
Nemrég egy olyan figyelmeztetést is elkezdett bevezetni az Instagramban a cég, ami figyelmezteti a fiatal felhasználókat, ha az esti órákban már túl sokat pörgették a platformot. 2023 októberében pedig a TikTok és a Facebook felhasználási feltételei változtak meg. Például azóta leiratkozhatunk a személyre szabott tartalmakról (profilalkotás-mentes opció választása). Aki ezt megtette/ megteszi, az helyi érdeklődésű vagy globálisan népszerű javaslatokat kap a személyre szabott reklámok helyett. Emellett a Facebookon már el érni, hogy a hírfolyamunk ne az alapértelmezettek szerint, hanem időrendi sorrendben mutassa meg az általunk követett ismerősök és oldalak tartalmait.