A négygyermekes édesanya nehéz légzésre panaszkodott, de a tünetei alapján nem sorolták a sürgős ellátást igénylő betegek közé.
Elhunyt egy 67 éves nő Angliában, miután három órát várt a mentőre, amelyet soha nem küldtek ki hozzá. A négygyerekes édesanya arra panaszkodott a segélyhívón, hogy nem kap levegőt.
A leicestershire-i Janet Lyon még december 27-én kért segítséget, de miután a híváskezelő megállapította, hogy nem sürgős vagy életveszélyes a probléma, azt tanácsolta neki, hogy keresse fel a háziorvosát vagy telefonáljon újra, ha rosszabb lesz az állapota - írja a Metro. Később akkor tárcsázták a segélyhívót, amikor az asszony már nem lélegzett. Akkor ugyan a mentő néhány percen belül megérkezett hozzá, de az életét már nem lehetett megmenteni.
A segélyszolgálat szóvivője azt nyilatkozta, az első bejelentés idején sok riasztást kaptak, ezért fontos volt priorizálni. Ez a válasz nagyon feldühítette az áldozat lányát, Katie Keatinget, aki így nyilatkozott:
Ez egy megelőzhető haláleset lett volna, de nem kapott esélyt semmilyen kezelésre
Az asszony halotti anyakönyvi kivonata szerint tüdőgyulladásban hunyt el. A tüdeje megtelt folyadékkal, emiatt fuldoklott. Lánya szerint édesanyja az első segélyhívását követően három órával, telefonjával a kezében halt meg, aközben, hogy megpróbált időpontot kérni a háziorvoshoz. Az asszonyt másik gyermeke kórházba akarta vinni, miután értesült a rosszullétről, de sajnos már erre sem kerülhetett sor.
Mentőt kellett volna küldeniük – oxigénre volt szüksége. Igaza volt, hogy mentőt hívott – ez volt a megérzése
- nyilatkozta a megtört család.
Őszinte részvétünket szeretnénk kifejezni Lyon asszony családjának, és nagyon sajnáljuk, hogy nem tudtunk hamarabb eljutni ehhez a beteghez. Jelenleg kapcsolatban állunk Lyon asszony családjával, és teljes körűen kivizsgáljuk a késedelem okát
- közölte a segélyszolgálat, de a felelősséget egyelőre nem vállalták, mondván, a tünetek alapján, az akkori helyzetben meglátásuk szerint helyes besorozást alkalmazott a telefonkezelő munkatárs.