Szakértők szerint tudni lehet, hol van az eltűnt maláj gép, ám a szégyenletes igazságról még mindig hallgatnak.
Egy szakértő szerint a 2014-ben eltűnt Malaysia Airlines járatának a helye ismert, de a "szégyenletes igazságot" egy évtizeddel később is titokban tartják.
Feltételezések szerint az MH370-es járatot – amely 239 utast szállított – az amatőr rádiótechnológiának köszönhetően körülbelül 1560 km-re nyugatra lehetett megtalálni az ausztráliai Perthtől.
A gép 2014. március 8-án a Kuala Lumpurból Pekingbe repült, amikor a Malacca-szorosban lévő Phuket-sziget közelében megszakadt a kapcsolat. Feltételezések szerint megfordult, és az Indiai-óceán felé tartott, ahol körülbelül 7,5 óra után lezuhant, miután kifogyott az üzemanyag.
Ám a rádióhullám-adatok közlése ellenére újabb kutatásra nem került sor, és Geoffrey Thomas légiközlekedési szakértő szerint ez bizonyítéka arra, hogy "a pilóta öngyilkos lett és ezáltal tömeggyilkos is, a legrosszabb fajta, mert senki sem menekülhetett."
Azt mondta a Daily Mail Australia-nak, hogy a repülőgép eltűnése óta eltelt 10 év az áldozatok családjait "borzasztó hullámvasútra ültette, miközben nevetséges elméleteket gyártanak".
"A pilóta nyilvánvalóan öngyilkos lett. Ugyanazon az útvonalon repült, mint a saját repülésszimulátorán, letérve a szokásos útvonalról, és dél felé repült" - mondta Thomas úr. "Zaharie kapitány letörölte a szimulátoráról, de a malajziaiak visszanyerték az adatokat. Ha jól tudom, a Malaysia Airlines aznap este már tudta, hogy a kapitány a felelős."
Hétfőn Loke Siew Fook malajziai közlekedési miniszter bejelentette, hogy új keresésre kerülhet sor. De Thomas szkeptikus. Hozzátette: "Nem hiszem, hogy a malajziaiak meg akarják találni az MH370-est, és azt kívánják, bárcsak eltűnne."
Thomas azt is elmondta, hogy Zaharie személyisége megváltozott, mivel rajongott egy ikerpárért, és ennek nyilvánosan hangot is adott, semmibe véve a feleségét. A Facebookon üldözte a tőle 34 évvel fiatalabb ikreket, több szexuális tartalmú üzenetet is hagyott nekik - írta a Daily Star.