Nagy Gábor lánya, Liza percekkel korábban még azon az asztalon rajzolt.
Egy átlagos napnak indult, de kis híján tragédia lett a vége. Sokkal nagyobb baj is történhetett volna, amikor felrobbant az IKEA-s üvegasztal lapja - állítja a fővárosi édesapa, Nagy Gábor.
– Ha a lányom a közelében van, meg is vághatta volna – mondta a Borsnak Nagy Gábor, aki 2023. októberében vette a TORSBY típusú asztalt a Facebook Marketplace nevű felületén. Mivel nem az áruházlánctól közvetlenül vásárolta a terméket, a blokk sincs már meg, de ezt a típust csak a svéd bútorüzlet forgalmazza újonnan. Érthetetlen, hogy mindenféle külső hatás nélkül, egyszer csak szétrobbant az üveglap és apró darabokra tört, beterítve ezzel az egész lakást.
Nagyon megrázó, ijesztő és hangos volt. Nem kívánom senkinek.
– jegyezte meg Gábor, akinek a kislánya, Liza nem sokkal korábban még az asztalnál rajzolt. A kezdeti sokk után Gábor először az interneten keresztül kezdett el keresgélni, hogy magyarázatot találjon a történtekre. Így jutott el lapunkhoz, hogy elmesélje az esetet.
Néhány tízezer forintos kárról van szó, egyáltalán nem a pénz a lényeg, hanem az, hogy máskor ne történhessen ilyen.
Gábor az áruházlánc honlapján jelezte, mi történt. Egy ideig egy chatbottal beszélt, leírta a történteket, majd a lehetőségekről kérdezte a chatbotot, amire az nem tudott válaszolni, ezért átkapcsolta egy emberhez. Tőle másnap az alábbi választ kapta az aggódó családapa:
– Köszönjük, hogy a tegnapi napon chat-en jelezte felénk a TORSBY asztallal történt balesetet. A történteket jeleztük az illetékes munkatársaink felé, a termék kivizsgálásra kerül. Amennyiben ennek eredményeként a termék hibásnak minősül, úgy a meghatározott dátumbélyegző és a beszállítói számmal ellátott termékekre visszahívást ad ki a vállalat – írták meg e-mailben Gábornak.
Az eset tisztázása tehát még folyamatban van, így amíg kiderül, hogy mit állapítanak meg, a Bors is megkérdezte az áruházlánc sajtóosztályát.
– Az IKEA szigorú kockázatértékelési és tesztelési program segítségével fejleszti termékeit, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a termékek megfelelnek az összes vonatkozó törvénynek és szabványnak azokon a piacokon, ahol értékesíti azokat. Ha az IKEA áruházban vagy webáruházban vásárolt termékkel kapcsolatban ennek ellenére nem egyedülálló, hanem több esetszámban bejelentett probléma merül fel, mélyreható belső és beszállítói partneri vizsgálat veszi kezdetét. Amennyiben ennek eredményeként a termék hibásnak minősül, úgy a meghatározott dátumbélyegző és a beszállítói számmal ellátott termékekre visszahívást ad ki a vállalat.
Azaz egyelőre nem egyértelmű, hogy csupán egyszeri esetről vagy egy esetleges termékhibáról lehet-e szó. Az áruházlánc mindenesetre mindent elkövet a hasonló esetek megelőzésére.