Ha június 9-én sokan szavaznak a Fidesz-KDNP-re, és így erős európai parlamenti képviselete lesz, akkor garantálni tudja, hogy Magyarországot távol tartja a háborútól – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter pénteken Pestszentimrén.
Lázár János a XVIII. kerületi utcafórumon hangsúlyozta: aki a háború ellen van, annak a választásokon a Fidesz-KDNP-re kell leadnia a voksát.
Az ellenzéki pártok "össze-vissza beszélnek ebben a kérdésben; vagy nem mondanak igazat, vagy nem beszélnek világosan" – mondta.
Tisztességes ember nem állhat a háború pártján; ha egy politikus a háborúhoz asszisztál, akkor az idegen érdekeket szolgál – hangoztatta a miniszter.
35 éve először fordult elő, hogy magyar politikusok zsebét dollárokkal tömték ki, háborús érdekek miatt. Sokan úgy gondolják, hogy Brüsszel messze van, de a háború mindennek a jövőjét meghatározza
– közölte Lázár János.
Kiemelte: ezen a választáson az emberek döntenek saját lakókörnyezetük sorsáról és az ország jövőjéről is; egyáltalán nem mindegy, ki ül a városházán, és ki ül Brüsszelben.
Történelmi időket élünk, gyermekeink és unokáink sorsa a tét, ne vegyék félvállról!
- szólított fel.
Lázár János bemutatta egyéni választókerületi jelöltjüket, Papp Tibort és XVIII. kerületi polgármester-jelöltjüket, Ughy Attilát.
Ígéretet tett továbbá a Kecskemét és Budapest közötti 142-es vasútvonal felújítására, ami az ott élők érdekét, a belvárosba való gyorsabb bejutását szolgálná. Jövőre elkészülhet a kiviteli terv, és ha szövetségesük lesz a városházán, akkor a vasútvonal modernizációjának semmiféle politikai vagy gazdasági akadálya nem lehet – mondta a miniszter a vasútállomás melletti téren.
Véleménye szerint ezt a vasútvonalat a föld alá vinni "őrültség", áthelyezni pedig "kitolás" a kerületiekkel, mivel sokkal több időbe telne bejutni a fővárosba az átszállások miatt.
Lázár János kitért arra is, hogy a baloldal által "elzabrált" repülőtér visszavásárlása hamarosan megtörténik, fejlesztését pedig úgy fogják végrehajtani, hogy a határos kerületekben lakók életkörülményei ne romoljanak, és az munkahelyeket teremtsen a számukra.
A miniszter közölte, kettős céljuk, hogy Budapesten legyen jó élni, és "legyen jó azoknak is, akik idejönnek a pénzüket elkölteni, hiszen abból gyarapszik a főváros és az ország".
Élhető, vidékies része Budapestnek a XVIII. kerület, de befektetői csoportok óriási társasházakat, lakótömböket akarnak itt építeni – figyelmeztetett Lázár János. Hozzátette: Ughy Attila - az építési minisztérium segítségével, jogi lehetőségekkel – ezt megakadályozná, hogy ne váljon túlzsúfolttá a környék.
Ughy Attila kiemelte: a kerületben rengeteg olyan ügy van, ami 2019 után megrekedt, azok alapjait pedig, amelyek előrejutottak, még a korábbi városvezetés tette le.
A vasútvonalról elmondta, hogy azonos szintű kereszteződésekkel teli, lassú itt a közlekedés, zajos és erős rezgéseket kelt. Csaknem 200 milliárd forintos összberuházással változtatna ezen a helyzeten a kormány, korszerű elővárosi vasutat létrehozva – tudatta a jelölt.
Kifejtette: ahol lehetséges, ott "kétvágányosítanák" a vonalat, így sűríteni lehetne a járatokat, a villamosított pályán sokkal gyorsabban tudnának haladni a vonatok, ütemes menetrendben, így a kertvárosiak akár egy órát is megsprólhatnának a napi ingázás idejéből, és az ingatlanok értéke is emelkedne.
A jelenlegi városvezetés azonban "érthetetlen okból" a vasutat "száműzné" az M5-ös autópályához vagy a föld alá, gyakorlatilag metróként, amire viszont nincs forrás
– jelezte Ughy Attila.