Felfedezés

A NASA jelentette be: az idegen élet eddig legerősebb bizonyítékára bukkantak

K. C.

Létrehozva: 2024.07.27.

Hatalmas áttörést ért el a NASA, amire már régen vártak.

A NASA egy olyan szikladarabot talált a Marson, ami egy napon az idegen élet első egyértelmű bizonyítékának számíthat majd.

Fotó: Pixabay

Még egyelőre a NASA szakemberei nem jelentették be kétséget kizáróan, hogy életet fedeztek fel a Marson. Inkább csak annak lehetséges bizonyítékaként tekintenek a legfrissebb felfedezésükre.

A Perseverance marsjárójuk egy olyan kőzetből fúrt mintát, amely olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek ősi mikrobiális tevékenységből származhatnak - jelentette be csütörtökön az ügynökség.

„Ez pontosan az a fajta minta, amit találni akartunk” - mondta Katie Stack Morgan, a Perseverance küldetés vezető tudósa a Business Insidernek.

A Cheyava Falls becenévre keresztelt kőzet három kritikus jellemzővel rendelkezik:

• A fehér kalcium-szulfát erek egyértelműen bizonyítják, hogy egykor víz futott át rajta.
  • A szikla pozitív lett szerves vegyületekre, amelyek az általunk ismert élet szénalapú építőkövei.
  • Apró „leopárdfoltokkal” van tele, amelyek olyan kémiai reakciókra utalnak, amelyek a földi mikrobiális élethez kapcsolódnak.

Azonban mind a szerves anyag, mind a leopárdfoltok származhatnak nem biológiai folyamatokból is. Ezért a tudósoknak közelebbről meg kell vizsgálniuk a mintát a Földön, hogy biztosak lehessenek a felfedezésben.

„Nem állítjuk, hogy van élet a Marson, de látunk valamit, ami meggyőző, mint lehetséges biosignatúra. Ez egy nagyon jelentős felfedezés” - mondta Stack Morgan.

A biosignatúra minden olyan jellemző, amely az élet jelenlétére utal.