Soha nem látott informatikai káosz uralkodott el a világon pillanatok alatt. Bankok, légitársaságok, tévécsatornák álltak le. A Microsoft elismerte a problémát.
Hivatalos közleményt adott ki a Microsoft, amiben elismeri, hogy egy világszintű informatikai hibával szembesültek pénteken. Feltehetően ennek következtében médiumok, légitásaságok és bankok váltak elérhetetlenné az ügyfeleik számára.
A legolvasottabb német napilap, a Bild egy folyamatosan frissülő cikkében azt írja:
Ssokan a Microsoft PC operációs rendszerével hozták összefüggésbe.
A Microsoft 365 hivatalos szolgáltatásfrissítése - amelyet a nap folyamán korábban az X-en tettek közzé - azt mondta, hogy vizsgálnak egy olyan problémát, amely hatással van a felhasználóknak a Microsoft 365 különböző alkalmazásaihoz és szolgáltatásaihoz való hozzáférési képességeire.
A Microsoft szóvivője azonban pénteken azt mondta a BBC-nek, hogy „a szolgáltatások többsége már órákkal korábban helyreállt”. Az ausztrál belügyminiszter szóvivője szerint a kiesés a jelek szerint a Crowdstrike globális kiberbiztonsági cégnél felmerült problémával függ össze, és az ország kiberbiztonsági felügyelősége szerint nincs olyan információ, amely támadásra utalna.
A portál megkereste a legnagyobb bankokat, az OTP, az MBH és a CIB bank is azt írta válaszukban, hogy az ő rendszereiket nem érintette a leállás.
Az utazás azonban Magyarországon is nehézkesség vált. A Wizzair és a Ryanair rendszerei is leálltak. A Wizzair esetében az alábbi szolgáltatások nem voltak elérhetők a cikkünk írásakor:
Egyelőre teljesen kiszámíthatatlan a reptéri utazás, a Wizzair azt javasolja, hogy legalább 3 órával az indulás előtt menjenek ki az utasok az érintett repterekre.
A Budapest Airport közleménye szerint
Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti.
Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít. A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A Terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében kérjük, kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe." - írják