Hosszú, kalandos utazás végére került pont Eszter számára, akik a globális, nagy leállásból fakadó késések miatt csak óriási kerülővel érkezett meg Budapestre Izlandról. Érkezésekor még több helyen is járatkésés volt, olvasható a budapesti utastájékoztatókon.
A Ripost szombaton számolt be Eszter kálváriájáról, aki pénteken, július 19-én indult volna Reykjavík repteréről Budapestre a Wizz Airrel. A gépének a szombat hajnali órákban kellett volna megérkeznie, de a CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cégnél történt informatikai hiba és az ezt követő reptéri leállások, valamint a számtalan járatkésés és törlés az ő utazását is alaposan átszervezte.
Eszter végül a saját zsebébe nyúlva, 400 euróért vásárolt új repülőjegyet Budapestre, római átszállással, azért, hogy mindenképp haza tudjon érni Magyarországra, ahová családi okok miatt sietett. A Ripostnak szombaton azt mondta: imádkozik azért, hogy ne legyen semmi probléma és – ha a tervezettnél kicsit később is – megérkezzen a ferihegyi repülőtérre.
Az imáink részben jöttek be, ugyanis az első gép Reykjavík és Róma között rögtön késett egy órát, szóval már kezdhettünk is rettegni, hogy le fogjuk késni Rómában az átszállást, ezáltal pedig a Budapestre való megérkezést is, ami családi okok miatt volt fontos
– idézte fel a kalandosra sikeredett hazautat Eszter.
Ez egyben azt is jelenti, hogy még szombaton is órákban voltak mérhetőek a pénteki nagy leállás miatti késések.
A szerencse az újabb szerencsétlenségben az volt, hogy a számunkra fontos másik Wizz Air járat, a Róma és Budapest között közlekedő repülőgép is késett, az viszont már négy órát, így végül nem csúsztuk le az átszállást. Az egész út végül vasárnap hajnali 3 órakor ért véget Budapesten, a szombat délelőtti 11 órás, izlandi felszállás után
– mondta elcsigázott hangon Eszter.
A következő lépés most a kártérítési procedúra elindítása lesz Eszter számára, aki elmondta, hogy a Wizz Air számláján mostanra jóváírták az eredeti repjegye árát 120%-on. Ez egyébként egybevág a magyar érdekeltségű fapados légitársaság közleményével, amelyet azután adott ki a cég, hogy az online szolgáltatásaik helyreálltak.
Esztertől megtudtuk még azt is, hogy Budapestre érkezésekor a Liszt Ferenc Repülőtéren vasárnap hajnali 3 és fél 4 között a gépek több, mint felénél még késést jeleztek az utastájékoztató felületek. Járattörlések már nem voltak.