Tévedés

Rossz számlára utaltál? Ne pánikolj, mutatjuk, mit kell tenned!

Létrehozva: 2024.07.08.

Mit tegyünk, ha rossz számlára utaltunk?

Előfordulhat, hogy egyszerűen elírjuk a bankszámlaszámot, vagy véletlenül téves összeget utalunk. Ilyenkor sincs minden veszve! A Fanny magazin segítségével eláruljuk, hogyan tudjuk visszaszerezni a pénzünket.

1. Kétszer is ellenőrizzük

Nagyon fontos, hogy minden utalás előtt ellenőrizzük a bankszámlaszámot és az utalandó összegét is. Ha hibás számlaszámot vagy téves összeget adunk meg, az utalás felelőssége a kezdeményezőt terheli.

2. Ha megszűnt a számlaszám

A legjobb eset, ha megszűnt vagy nem létező számlaszámra utaltunk. Ilyenkor nincs más teendőnk, mert a banki rendszer automatikusan visszautasítja a tranzakciót, így a pénz a számlánkon marad.

online vásárlás, netes vásárlás, bankkártya, átutalás, online fizetés, pénz, bankszáma
Ha nem létező bankszámlaszámra utaltunk, akkor a legkönnyebb a helyzetünk  Fotó: Pexels

3. Minél előbb, annál jobb!

Ha bankon belüli számlaszámra utaltunk tévesen, fontos, hogy minél hamarabb jelezzük ezt a számlavezető bankunknál, és kérjük, hogy vegyék fel a kapcsolatot a bankszámla tulajdonosával, és kérjék a tévesen utalt összeg visszautalását.

4. Vegyük fel a kapcsolatot

Más a helyzet akkor, ha bankon kívüli utalás történt. Ilyenkor a kedvezményezett bankkal kell egyeztetni, amiben szintén kérhetjük a számlavezető bankunk segítségét. Az intézmény meg tudja nézni, melyik pénzintézethez ment az átutalást, és fel tudja venni a kapcsolatot a kedvezményezett bankkal a visszautalás érdekében.

5. Töltsük ki az űrlapot!

Az átutalás visszahívásához legtöbbször egy űrlapot kell kitölteni, amelyet megtalálunk a pénzintézet weboldalán. Ehhez meg kell adnunk a hibásan megadott bankszámlaszámot, az utalás összegét, időpontját, valamint a kedvezményezett nevét. A kitöltött űrlapot akár elektronikusan az internetbankban, személyesen a bankfiókban vagy akár postán is elküldhetjük.

6. Engedély kell hozzá

Fontos tudnunk, hogy a pénzintézet köteles mindent elkövetni a pénz visszaszerzésének érdekében, de nem garantált, hogy sikerrel is jár. Ennek oka, hogy a bank a kedvezményezett jóváhagyása nélkül nem dönthet a visszautalásról.

7. A végső megoldás!

Kizárólag a számlatulajdonoson múlik, visszautalja-e a pénzt vagy sem. Ha nem hajlandó együttműködni, polgári peres eljárás keretében követelhetjük vissza a pénzünket. A tévesen elutalt összeg megtartása ugyanis jogalap nélküli gazdagodásnak minősül, ezért a bírósági ítélet során kötelezhetik a másik felet a visszafizetésre, akár fizetési meghagyással.

8. Tegyünk feljelentést!

Ha a számlatulajdonos nem utalja vissza a pénzünket, büntető feljelentést is tehetünk ellene. Ez nemzetközi utalás esetén is érvényes, mivel ilyenkor a feljelentést követően a hatóságok jogsegély keretén belül kapcsolatba lépnek a társhatóságokkal.

9. Kérjük el az adatokat

Ha a kezdeményezett visszahívás sikertelenül zárul, belföldi, bankon kívüli (GIRO) utalások esetén kérhetjük a banktól a számlatulajdonos nevét és címét. Ezekkel az adatokkal elindíthatjuk jogi követelésünket vagy dönthetünk a feljelentés mellett. SEPA tranzakcióknál erre nincs lehetőség.

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek