Kudarcba fulladt nyaralások és családi látogatások: feszült a hangulat jelenleg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Mutatjuk, hogy mit élnek át az utasok most, pénteken délután a reptéren.
Teljes a káosz a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A 2B terminálban rengeteg utas várakozik tanácstalanul. Több érkező járatot is töröltek és szinte az összes induló járat késik, egy nemzetközi informatikai meghibásodás miatt.
A folyamatos emberzsivaj közben néha felsír egy-egy gyerek, mindenki nagyon feszült és türelmetlen.
Több száz ember várakozik az információs pultok előtt és a becsekkolásnál, köztük kisgyermekek.
Vannak, akik nyaralni indultak volna és olyanok is, akik a külföldön élő rokonokat szeretnék meglátogatni. A hangulat pattanásig feszült.
A reptéri dolgozók sem tudják megmondani, hogy meddig tarthat még a meghibásodás; vizet osztanak a kígyózó sorokban álló embereknek.
Teljes itt a káosz
- bosszankodott egy Madridba készülő férfi, akinek a gépe már közel egy órás késésben van.
Az utasok kártérítésért vagy átfoglalásért telefonálgatnak és kiszolgáltatottan várják, hogy hogyan tovább. Voltak, akik már feladták, például egy idős házaspár inkább lemondott a londoni útjukról és elindultak haza a reptérről.
A BBC szerint egy vírusirtó frissítése okozhatott meghibásodást a Windows operációs rendszerű számítógépeknél, ez okozza a gondot világszerte. Egyelőre senki nem tudja, meddig tart a káosz, a kézi becsekkolás miatt a repülőtársaságok azt kérik, hogy legalább három órával az indulás előtt érkezzenek ki az utasok a reptérre. Aztán vagy el tudnak indulni, vagy nem, tesszük hozzá.
Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti. Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A Terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében kérik, kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.
A járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon követhetik figyelemmel.
A Budapest Airport az utasok türelmét és a terminálon dolgozó személyzettel történő együttműködésüket kéri.