Botrány

Rémálom a reptéren: Rómában hagyott a Wizz Air egy 14 éves kisfiút

KN

Létrehozva: 2024.08.24.

Módosítva: 2024.08.25.

A 14 éves fiú egy csoportos utazáson vett részt Olaszországban, már éppen hazafelé indultak, amikor közölték vele, hogy ő nem szállhat fel a gépre. Az édesanya otthonról aggódott fiáért, a légitársaság azonban szóba sem állt vele.

A Wizz Air szerint nem volt elég hely a fedélzeten lévő összes utas számára, ezért a római reptéren hagytak egy 14 éves kisfiút, Alfredet. A Kronen Zeitung osztrák napilap szerint az izlandi tinédzser egy ifjúsági csoporttal és egy felügyelővel tartózkodott Olaszországban. Augusztus 10-én indult a repülőjük Reykjavikba, de nem sokkal az indulás előtt hirtelen bejelentették, hogy a gép túlfoglalt és nincs hely Alfrednek a fedélzetén.

A kisfiút nem engedték fel a többi utassal a fedélzetre Képünk illusztráció  Fotó: Pexels.com

„Nagyon megijedt”

A kísérőnek ezután két lehetősége volt: vagy hagyja, hogy a többiek, azaz  hét fiatal egyedül repüljön és ő ott marad a 14 évessel, vagy otthagyja Alfredet a kapuban és elrepül a többiekkel. Felhívta a fiú édesanyját, Arnát, aki a második megoldás mellett döntött. A gép ezután az izlandi fiatal nélkül szállt fel. 

Egyáltalán semmit sem tettek, hogy segítsenek neki. Szerintem nagyon megijedt

 – mondta a fiú anyukája, aki többször hívta a légitársaságot, de senki nem vette fel neki a telefont. Nagyon aggódott a fiáért és mindent megtett, hogy segítsen neki hazajutni. 

Egy pár segített a kisfiúnak 

Végül egy pár, akiknek törölték a járatát és Rómában rekedtek, tudomást szerzett a fiú problémájáról. Segítettek Alfrednek visszaszerezni a poggyászát. Mivel a következő  Wizz Air járat Reykjavikba csak egy héttel később indult, az anyuka végül egy lényegesen drágább járatot foglalt le az Icelandair-nál. A pár is ezzel a járattal repült, így segítettek a kisfiúnak biztonságban hazajutni. 

Az osztrák lap információi szerint a légitársaság azóta elnézést kért az érintettektől a kellemetlenségért és bejelentette, hogy belső vizsgálatot folytat az esettel kapcsolatban.

Frissítés! Reagált a légitársaság

A Wizz Air az esettel kapcsolatban az alábbi közlést juttatta el lapunkhoz:

"A Wizz Air a legnépszerűbb útvonalakon egyes járatokat kissé túlfoglalja, hogy a meg nem jelent utasok helyét mások elfoglalhassák. Ez bevett gyakorlat a légiközlekedési iparágban, és összhangban van a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokkal. Abban a rendkívül valószínűtlen esetben, ha az összes utas megjelenik, önkéntesek jelentkezését várják, akiknek különböző ösztönzőket kínálnak a későbbi utazásra, vagy az utoljára bejelentkezett utasokat a következő járatra foglalják át, és ennek megfelelően kártérítést kapnak.

Az esetben érintett 14 éves fiú egy csoporttal utazott, de a többiektől eltérően egyéni foglalással rendelkezett, és elmulasztotta az előzetes online utasfelvételt. Ezért a repülőtéren a földi kiszolgáló személyzet úgynevezett „standby” jegyet tudott kiállítani, amellyel akkor utazhat, ha az összes utas beszállt, és még van szabad hely. A helyzetet megbeszélte a csoport vezetőjével, aki át akarta adni a helyét a fiúnak, de a csoportban volt 14 év alatti is, aki a Wizz Air szabályzata szerint nem utazhatott kísérő nélkül. Ugyanakkor a szabályzatunk lehetővé teszi, hogy a 14 éves és idősebb gyermekek kísérő nélkül utazzanak, és ez az információ megtalálható a Wizz Air weboldalán. A Wizz Air átfoglalást és kártérítést ajánlott fel az utasnak. A fiú, aki közben folyamatosan kapcsolatban volt telefonon édesanyjával végül úgy döntött, hogy másik járatra vesz jegyet és alternatív útvonalon jut vissza Izlandra."

 

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek