Sorra kapcsolja vissza az áramszolgáltatók ügyfeleiket az árvíz sújtotta területeken. Az EON azonban több dologra is felhívta a figyelmet.
A Magyarországon levonuló árhullám rengeteg bosszúságot okozott az embereknek. Az egyik ilyen, hogy sok helyen elővigyázatosságból is le kellett kapcsolni az áramszolgáltatást. Az EON most arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy az árhullám levonulásával egy időben megkezdték az árvíz miatt kikapcsolt lakóknál az áramszolgáltatás visszaállítását.
A Dunántúl, Pest vármegye és Budapest területén összesen több, mint 220 helyen kellett biztonsági okokból kikapcsolnunk az áramszolgáltatást. Az árvíz által veszélyeztetett települések szinte mindegyikén be kellett avatkoznunk, többek között Kisorosziban, Nagymaroson, Pilismaróton, Szentendrén, Budakalászon és Budapest több kerületében is
- közölte a cég.
A vállalat szakemberei folyamatosan figyelik a Duna apadását, és ha a vízállás lehetővé teszi az elektromos berendezések biztonságos beindítását, azonnal visszaállítják az áramszolgáltatást. A visszakapcsolás a legtöbb esetben automatikusan történik. De nem minden esetben.
1. Központilag, vagyis trafóban, elosztószekrényben történt kikapcsolásnál így járnak el a szerelők:
Először az adott utcában (trafókörzetben) bejárják a mérőhelyeket és megbizonyosodnak arról, hogy az összes kikapcsolt fogyasztási hely alkalmas-e a visszakapcsolásra. Ha a fogyasztási hely alkalmas a visszakapcsolásra: miután az adott körzetben bejárták az összes fogyasztási helyet, központilag történik a visszakapcsolás, így ebben az esetben nem kell visszakapcsolást kérni az ügyfélnek. Ha a fogyasztási hely nem alkalmas a visszakapcsolásra: az adott fogyasztási helyen a csatlakozást megszüntetik, majd ezt követően csak a visszakapcsolható ingatlanokban indítják újra központilag az áramszolgáltatást. (Így az is előfordulhat, hogy az adott fogyasztási helyen nincs áram, míg a szomszédban van.)
Akinek nem alkalmas a mérőhelye a visszakapcsolásra, ott regisztrált szerelőt szükséges hívni a fogyasztási hely helyreállításához. A regisztrált szerelő vagy a fogyasztó a munkavégzés után kérheti a fogyasztási hely visszakapcsolását a hibabejelentő vonalakon.
2. Ügyféligény alapján kikapcsolt fogyasztási helyeknél:
- Nem került víz alá a mérőhely:
Azoknál az ügyfeleknél, akiknél nem került víz alá a mérőhely, regisztrált szerelői nyilatkozat nélkül, az ügyfél kérésére történik meg a visszakapcsolás. A visszakapcsolás időpontja a bejelentést követően az árvízi munka függvényében alakul. Az ügyfél vagy megbízottjának jelenléte szükséges a munka elvégzéséhez.
- Víz alá került a mérőhely:
Amennyiben a mérőhely részben vagy egészben víz alá került; vagy a csatlakozóvezeték, vagy annak tartószerkezete sérült, csak regisztrált szerelő beavatkozása után kapcsolható vissza az áram. A regisztrált szerelő vagy a fogyasztó a munkavégzés után kérheti a fogyasztási hely visszakapcsolását az EON hibabejelentő vonalain. A fogyasztónak vagy megbízottjának és a kivitelezői/készrejelentő nyilatkozatnak is a helyszínen kell lenni a visszakapcsoláskor. A regisztrált szerelő által kitöltött nyilatkozat nélkül az EON szerelői nem fogják elvégezni a visszakapcsolást.