botrány

Magyar Péter nem csak Brüsszelben kerüli a munkát

Létrehozva: 2024.10.08.

Nem nagyon szeret dolgozni.

Lényegében kifizetőhelyként tekintett az állami társaságokra Magyar Péter, amikor a Magyar Közút és a Volánbusz igazgatóságának tagja volt. Előbbi cégnél huszonkettőből nyolc, utóbbinál tizenkettőből négy döntésben nem vett részt. Azokon az üléseken pedig, ahol ott volt, ritkán kérdezett, gyakorlatilag mindent megszavazott, kevés ötlete pedig az utasok helyzetét nehezítette volna. Mindezért majdnem 13 millió forintot vett fel, másfél év alatt -írta a Magyar Nemzet.

 

Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

Magyar Péter az utóbbi hetekben erős kritikával illette az állami tömegközlekedés egyes cégeit, irányítóit. Ilyen megszólalásaikor a Tisza Párt elnöke arról nemigen tett említést, hogy két fontos, köztulajdonban álló közlekedési cégben maga is a döntések közelében volt: a politikus az elmúlt években a Volánbusz Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságában is helyet foglalt.

Magyar nem véletlenül nem beszél arról, hogy igazgatósági tagként mit tett az utasokért.

Az igazgatósági ülésekről rendre jegyzőkönyvet vesznek fel, lapunk megismerte azoknak a jegyzőkönyveknek a tartalmát, amelyek Magyar tagsági időszaka alatt készültek. Ezekből világosan kiderül: a közösségi közlekedés állapotát ma oly vehemensen ostorozó Magyar Péter a döntések jelentős részében nem vett részt, alig szólt hozzá, kevés ötlete pedig az utasokat sújtotta volna. Mindezért ráadásul hatalmas pénzt vett fel. De lássuk a részleteket!

Huszonkettőből nyolc mulasztás

Magyar Pétert 2022 augusztus elején nevezték ki a Magyar Közút igazgatósági tagjává. Mandátuma eredetileg 2027 augusztusáig szólt, javadalmazását pedig havi 375 ezer forintban állapították meg. Öt éves mandátumát ugyanakkor nem tölthette ki, 2024 februárjában megszűnt a megbízatása.

Mint megtudtuk, a közút igazgatósága összesen 22 alkalommal hozott döntést Magyar igazgatóságbéli tagsága alatt. A politikus összesen nyolc esetben maradt ki ebből. Az igazgatóság nyolc alkalommal tartott ülést személyesen, Magyar Péter két ilyenen nem volt ott. A testület a másik 14 esetben ülésen kívül határozott, az azóta ellenzékivé lett politikus ezeken hatszor nem adott le írásbeli szavazatot. A többi nyolc döntésnél, vagyis amikor voksolt, támogatta az előterjesztést. Volt, hogy a dokumentumok kiküldése után 37 perc kellett csupán neki ahhoz, hogy támogatólag szavazzon.

A jegyzőkönyvek tanúsága szerint Magyar csak néhány, nem szorosan szakmai kérdést érintő témakör kapcsán szólalt meg a közút ülésein. Az egyik ilyen a béremelés volt, emellett a különféle közbeszerzések ügyében kért leginkább szót. Utóbbihoz sorolható a 2022-ben 35 évre megkötött autópálya-koncessziós megállapodás is, ennek még a szerződéseit is meg akarta nézni. A nem szó szerinti jegyzőkönyvek talán csak egy helyen tartalmaznak olyan részt, amely Magyar Pétertől érkező javaslatot taglal.

Magyar tehát kevés témához szólt hozzá a Magyar Közút igazgatóságának ülésein, s ha szavazott, mindenre igent mondott. Mindezért másfél év alatt 5,14 millió forintot vett fel.

 

Tizenkettőből négy hiányzás

Magyar Pétert 2023 márciusában nevezték ki a Volánbusz igazgatósági tagjává, ahonnan az év november 30-ával hívták vissza. A javadalmazása havi 945 400 forint volt.

Ez idő alatt nyolcszor tartott a Volán igazgatósága és felügyelőbizottsága együttes ülést, négy további esetben írásbeli szavazás volt. Magyar Péter a nyolc együttes ülésből kettőre ment el, négyszer online vett részt, kétszer távolmaradt. Az írásbeli szavazások közül kettőn voksolt, kettőn nem. Ilyen értelemben a 12 alkalom harmadán nem működött közre az igazgatóság munkájában.

A szó szerinti jegyzőkönyvek tanúsága szerint a Volánbusz igazgatóságában Magyar a megtárgyalt napirendi pontok nagyjából húsz százalékához szólt hozzá, szinte mindenre csak bólintott.

Akadtak érdekes megnyilvánulásai, ilyen volt például a Volánbusz formaruhái ügyében tett felszólalása. Kifejtette, hogy szerinte idehaza se a BKV-ellenőrök, se a buszsofőrök, se a katonának, se a rendőrök egyenruhája nem jó küllemű. – Ezek jól néznek ki? – kérdezte.

Voltak ennél súlyosabb ügyek is. Magyar egy alkalommal egyenesen szürreálisnak nevezte, hogy 2010 óta nem emelkedett a jegyek ára a Volánnál. Felszólalása éppen egybeesett azzal, hogy a kormány bevezette az ország- és vármegye bérleteket. 

Vagyis menetdíj-csökkentés helyett Magyar Péter jegyáremelést akart. 

Máskor a céges spórolás kapcsán azt mondta: „száz vonalat lezárunk, azt kell mondani a tulajdonosnak. Azzal lehet spórolni”. A hogyant firtató kérdésre azt felelte: „Hát miért ne?”.

Mindazért, amit Magyar Péter a Volánbusz igazgatóságában kifejtett, összesen 7,69 millió forintot vett fel. A két igazgatósági tagságért együttesen 12,83 millió forinttal lett gazdagabb.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek