Felháborító

Ha most rendelsz is késő lehet, beütött a csomagkáosz - A karácsonyi ajándék biztos nem érkezik meg időben

Bors

Létrehozva: 2024.11.18.

Eltűnő csomagok, elérhetetlen ügyfélszolgálat, elképesztő fejetlenség uralkodik a futárcégeknél! Sokan bosszankodnak a csomagkáosz miatt.

A futárcégeket padlóra küldte az online megrendelésdömping, és úgy tűnik a kiterjesztett Black Friday ezt csak fokozza. Jogosan merül fel benned a kérdés, mi lesz a karácsonyi szezon idején, ami még komolyabb próbatétel elé állíthatja majd a csomagszállító szektort. Ez már maga a csomagkáosz!

csomagkáosz
Úgy tűnik egyik futárcég sem mentesül a csomagkáosz hatásaitól Fotó: Pexels

Vásárlói rémtörténetek! 

Rendszeresek a késések, sok csomag elkallódik, vagy egyszerűen nem érkezik meg időben a címzetthez. A legújabb figyelmeztetéseket a hazai online áruházak tették, értesítve a vásárlókat, hogy a sürgős csomagok esetén kerüljék bizonyos futárcégek szolgáltatásait.

Nekem többször keverték már el a rendelésem. Legutóbb például 15 napig parkolt a depóban egy temu-s csomagom. De volt, hogy a h&m-es csomagom egyáltalán nem érkezett meg: bevitték a depóba, majd visszavitték az üzletnek anélkül, hogy valaha eljutott volna hozzám. Panaszt tettem, de semmit sem ért.

Akkor is kiszolgáltatott helyzetben lehetsz, amikor megérkezik a csomagod! 

Egyszer kinyitották a csomagomat, és kivették belőle azt, ami nekik szimpatikus volt, egy Quest 2 VR szemüveget. Mikor panaszt tettem, tehetetlenek voltak. Egy héttel később aztán megérkezett a futár a szemüveggel, de már csomagolás nélkül!

 

Csomagkáosz: A Packeta, és a Sameday!
Nem kell megvárni a karácsonyi szezont, a magyarországi csomagkiszállítási rendszer már most az összeomlás szélén  Fotó: Pexels

Elkerülhetetlen a csomagkáosz 

A csomagok hosszú napokra „eltűnnek” a depókban, és pozitívum ha még kapnak is erről információt az ügyfelek, hisz nem ritka, hogy még azt sem. A szakértők szerint az online vásárlások okozta terhelést már több futárcég sem képes kezelni. A gondot a munkaerőhiány jelenti, hiszen kevés a futár, aki kiszolgálná a rendszer igényeit. 

Nekem már áll egy hete a csomagom, pedig csomagpontra kértem, de valahogy nem szállítják ki. Se kód, se semmi. Már három napja írtam nekik, de nem válaszolnak. Az biztos, hogy velük soha többet nem rendelek majd!

A futárcégek intézkedésekkel próbálnak enyhíteni a helyzeten – például extra műszakokkal, hosszabb munkaidővel és a hatékonyabb ügyfélszolgálatokkal –, de a futárok szerint, a karácsonyi dömping miatt megroppan majd a szállítási rendszer. 

Beavatkozott a minisztérium 

A Nemzetgazdasági Minisztérium arra utasította a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy fokozottan vizsgálják át a futárcégeket. Ez az utasítás arra ösztönözheti a futárcégeket, hogy jobban kezeljék a kialakult helyzetet és hogy biztosítsák a vásárlók jogait.

 

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek