Eltűnő csomagok, elérhetetlen ügyfélszolgálat, elképesztő fejetlenség uralkodik a futárcégeknél! Sokan bosszankodnak a csomagkáosz miatt.
A futárcégeket padlóra küldte az online megrendelésdömping, és úgy tűnik a kiterjesztett Black Friday ezt csak fokozza. Jogosan merül fel benned a kérdés, mi lesz a karácsonyi szezon idején, ami még komolyabb próbatétel elé állíthatja majd a csomagszállító szektort. Ez már maga a csomagkáosz!
Rendszeresek a késések, sok csomag elkallódik, vagy egyszerűen nem érkezik meg időben a címzetthez. A legújabb figyelmeztetéseket a hazai online áruházak tették, értesítve a vásárlókat, hogy a sürgős csomagok esetén kerüljék bizonyos futárcégek szolgáltatásait.
Nekem többször keverték már el a rendelésem. Legutóbb például 15 napig parkolt a depóban egy temu-s csomagom. De volt, hogy a h&m-es csomagom egyáltalán nem érkezett meg: bevitték a depóba, majd visszavitték az üzletnek anélkül, hogy valaha eljutott volna hozzám. Panaszt tettem, de semmit sem ért.
Akkor is kiszolgáltatott helyzetben lehetsz, amikor megérkezik a csomagod!
Egyszer kinyitották a csomagomat, és kivették belőle azt, ami nekik szimpatikus volt, egy Quest 2 VR szemüveget. Mikor panaszt tettem, tehetetlenek voltak. Egy héttel később aztán megérkezett a futár a szemüveggel, de már csomagolás nélkül!
A csomagok hosszú napokra „eltűnnek” a depókban, és pozitívum ha még kapnak is erről információt az ügyfelek, hisz nem ritka, hogy még azt sem. A szakértők szerint az online vásárlások okozta terhelést már több futárcég sem képes kezelni. A gondot a munkaerőhiány jelenti, hiszen kevés a futár, aki kiszolgálná a rendszer igényeit.
Nekem már áll egy hete a csomagom, pedig csomagpontra kértem, de valahogy nem szállítják ki. Se kód, se semmi. Már három napja írtam nekik, de nem válaszolnak. Az biztos, hogy velük soha többet nem rendelek majd!
A futárcégek intézkedésekkel próbálnak enyhíteni a helyzeten – például extra műszakokkal, hosszabb munkaidővel és a hatékonyabb ügyfélszolgálatokkal –, de a futárok szerint, a karácsonyi dömping miatt megroppan majd a szállítási rendszer.
Beavatkozott a minisztérium
A Nemzetgazdasági Minisztérium arra utasította a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy fokozottan vizsgálják át a futárcégeket. Ez az utasítás arra ösztönözheti a futárcégeket, hogy jobban kezeljék a kialakult helyzetet és hogy biztosítsák a vásárlók jogait.