Futópadon sétálnak a modellek egy kínai bolt kirakatában – ez a látvány egyszerre lenyűgöző és nyugtalanító. Próbababák helyett emberek?!
A robotok által uralt jövőképpel szemben úgy tűnik, hogy egy kínai bevásárlóközpont visszafelé tekert egyet az idő kerekén – ám egészen meghökkentő módon. Egy vírusvideó forgatta fel az internetet, amelyen modellek sétálnak mozgó futópadokon, mint élő próbababák, egy dizájnerruhaüzlet előtt. A videó, amely már több mint 9 millió megtekintést gyűjtött az X-en (korábban Twitter), egyszerre lenyűgözte és megrémítette a közösséget. A videón olyan nők láthatók, akik lépést tartva a futópadok ritmusával, elegánsan mutatják be a bolt legújabb kollekcióját.
A bemutatót szervező dizájnerruhaüzlet szerint az ötlet lényege, hogy a vásárlók élőben láthassák, hogyan mozognak és állnak a ruhák egy valódi emberen.
Ez az új módszer segítene a vásárlóknak hogy jobban el tudják képzelni, hogy a ruhák hogyan viselkednek mozgás közben!
– állították az ITIB dizájnerruhaüzlet munkatársai.
A helyi beszámolók szerint az utóbbi két évben egyes kínai városok bevásárlóközpontjaiban az üzletek átvették ezt a trendet , és úgy vélik, hogy ez segíthet a forgalmuk növelésében is. A vásárlók azonban megdöbbentek az „élő próbababák” miatt, akik a mozgó futópadokon a ruhákat mutogatták. A látvány sokak szerint kissé nyugtalanító.
Egy kommentelő az X-en csak ennyit írt:
Ez disztópikus és zseniális egyszerre!
Egyesek rajonganak az ötletért, és úgy gondolják hogy rengeteg pozitívum van ebben a munkában:
Ez a legjobb munka a világon! Fizetnek érte, hogy csak sétálj és közben formában is maradsz! Szívesen csinálnám!
– írta egy kommentelő.
Lenyűgöző! Így sokkal érdekesebb az üzlet, mint a próbababákkal!
– tette hozzá egy másik.
Mások azonban kevésbé voltak lelkesek. Egy hozzászóló szerint:
Ez már szinte dehumanizáló! Nem éppen etikus, nem de?
De volt olyan hozzáértő, aki megmagyarázta a trend eredetét:
A 30-as és 40-es években ez teljesen természetes volt!
– hívta fel a figyelmet egy divattörténész a közösségi médiában.
Érdekes, hogy ez a módszer valóban a divattörténelem egyik régi fejezetét idézi fel. A múlt század elején, az Egyesült Államokban például a Bloomingdale’s áruház rendszeresen használt élő modelleket, akik az üzletben sétálva mutatták be az aktuális divatot.
Hogy a furcsa ötlet valóban újra forradalmasítja-e a kiskereskedelmet, az még kérdéses. Az viszont biztos, hogy felkavarta a divat világát, és beszédtémává vált globálisan.
És hogy mit gondolnak erről a vásárlók?
Egy X felhasználó szavait idézve:
Ez egy olyan látvány, amit nem felejtesz el egyhamar!