Elképesztő felelőtlenség. A hajós tragédia két ártatlan tengerész életét vette el.
A bíróság kimondta: a két tengerész haláláért a kapitány is felelős, miután hagyta, hogy az egyik részeg matróza irányítsa a 3500 tonnás hajót.
Sam Farrow kapitány első útja hajóskapitányként katasztrófával végződött, amikor megengedte Mark Wilkinson másodtisztnek, hogy átvegye a kormányt. Két dán tengerészt, Erik Jensent és Per Hartmann Christensent gázolták el Farrow hajójával, a Scot Carrier-rel. A Karin Hoj legénységének két tagja azután vesztette életét, hogy a hajó felborult a Balti-tengeren Svédország déli partjainál.
A bíróságon elhangzott, hogy mielőtt Wilkinson átvette a hajó vezetését, Farrow kapitány az édesanyjával beszélt telefonon, és az alapvető biztonsági követelményeket figyelmen kívül hagyták - írja a Daily Mail.
A 33 éves kapitányt nyolc hónap börtönbüntetésre ítélték, amelyet 12 hónap felfüggesztettre módosítottak és 25 000 font költséget számoltak fel, miután Farrow elismerte, hogy nem működtette a hajó biztonsági irányítási rendszerét. Wilkinson 18 hónapot töltött börtönben. A kapitány a baleset óta PTSD-vel küzd, és emellett 28 napja van arra, hogy a kiszabott bírságot befizesse, ráadásul 200 óra közmunkát kell végeznie, és áldozati pótdíjat kell fizetnie.