Egy szakértő elárulta, nem véletlen, hogy nem szedett halálos áldozatot a Delta Air Lines 4819-es járatának borzalmas balesete hétfőn.
Egy szakértő elárulta, nem csak a szerencsén múlott, hogy nem halt meg senki a Delta Air Lines 4819-es járatának szörnyű landolását követően. A repülőgép a feje tetejére állt, majd kigyulladt Torontóban. Az PEOPLE Sara Nelsonnal, a Légiutas-kísérők Szövetségének elnökével beszélt egy kritikus tényezőről, ami megmentette az utasok életét a hétfői landolás során.
A február 17-én történt repülőgép baleset során mind a 74 utas és 4 fős személyzet is biztonságosan megmenekült, amiben mint az kiderült, a biztonsági öv kritikus szerepet játszott.
Ha valaki nem használta volna a biztonsági övet ebben a balesetben, a haláleset valószínűsége nagyon magas lett volna.
Nelson elárulta, hogy a repülőgép biztonsági öveit és üléseit kifejezetten úgy tervezték, hogy ellenálljanak a legsúlyosabb eseményeknek, a váratlan turbulenciától a balesetig.
A biztonsági öveket úgy tervezték, hogy az embereket megtartsák a súlyos, elképesztő g-erőkkel szemben is.
A szakértő kiemelte, azért mondják el felszállás előtt mindig, hogy az utasok a biztonsági övet csatolják be az út során, mert így elkerülhetők a sérülések és a haláleseteket egy esetleges baleset során.
Az egyik utas a Delta 4918-as járatáról felidézte, hogy mindenki fejjel lefelé lógott, mint a denevérek a kabin mennyezetéről, miután a repülőgép a tetejére fordult a futópályán. A biztonsági övek erősen a helyükön tartották őket, amíg nem tudtak lemászni, akár egyedül, akár más utasok, a személyzet és az elsősegélynyújtók segítségével.
A biztonsági övek viselése mellett az utasoknak a légiutas-kísérők utasításait is érdemes követni egy olyan helyzetben, mint amilyen Torontóban történt. Hozzátette, hogy a biztonsági tájékoztató megtekintése a felszállás előtt szintén kulcsfontosságú a túléléshez bármilyen kritikus incidens esetén.