Mutatjuk, kiket érintenek a hamarosan megszűnő funkciók! A hazai és a külföldi Tesco Clubcard szolgáltatások ráadásul eltérően működnek.
A Tesco e-mailben értesítette vásárlóit arról a változásról, mely március elején, azaz napokon belül életbe lép és várhatóan több százezer embert érint majd. A fizetés és a pontgyűjtés a korábbitól eltérő módon történik majd, ami a Tesco Clubcard szolgáltatásokra is hatással lesz, így várhatóan nem mindenki fog neki örülni.
A változtatás célja, hogy a legjobb ár-érték arányt és kényelmet biztosítsák a vásárlók számára. Jelenleg a Tesco üzleteiben vásárló személyek előbb megnyithatják az alkalmazást, majd a „Pay In-Store” funkcióval egyetlen kód beolvasásával fizethetnek és gyűjthetik a Clubcard pontokat. Ez a lehetőség 2025. március 7-től megszűnik. A „Pay In-Store” funkció megszüntetésével az alkalmazásban tárolt kártyaadatok is törlődnek, kivéve, ha azokat a GetGo, Whoosh vagy házhoz szállítási vásárlásokhoz használják – számolt be róla a Mirror.
Fontos továbbá, hogy a hazai vásárlók fellélegezhetnek, ez ugyanis csak a briteket érinti, mivel esetükben úgy döntött a Tesco, hogy ezt a funkciót kivezeti az alkalmazásból. A Tesco arra biztatja vásárlóit, hogy a Clubcard pontok gyűjtéséhez továbbra is használják az alkalmazást vagy a fizikai Clubcard kártyát, illetve hozzáadhatják azt az Apple vagy Google Wallethez.
A döntés sok vásárló elégedetlenségét váltotta ki, sokan úgy látják ugyanis, hogy kényelmes és időtakarékos volt számukra. Néhány vásárló arra hívta fel a figyelmet, hogy az alkalmazáson keresztüli fizetés különösen hasznos volt a benzinkutakon vagy azokban az esetekben, amikor valaki csak kiszalad valahova, hogy megvegye a legfontosabbakat, ezért nem visz magával pénztárcát.
Az áruházlánc szóvivője azt nyilatkozta, hogy a fizetési lehetőségek rendszeres felülvizsgálatának részeként hozták meg ezt a döntést. Hozzátette, hogy továbbra is egyszerű és gyors lesz a Clubcard pontok gyűjtése és a kedvezmények igénybevétele az alkalmazás vagy a digitális pénztárcák segítségével.
Magyarországon egyébként legutóbb 2024. augusztusában léptek életbe olyan változások, melyek a hazai vásárlókat is érinthették. Az akkor még újnak számító szabályozás értelmében a kedvezmények érvényesítéséhez és a pontgyűjtéshez kizárólag a saját névre regisztrált Clubcard kártyák használhatók. Ez azt jelenti, hogy azok a vásárlók, akik eddig családtagjaik vagy más személyek nevén lévő kártyákat használtak, mostantól nem tudják ugyanúgy kihasználni a hűségprogram előnyeit.
A nálunk elérhető szolgáltatás tehát nemcsak, hogy nem szűnik meg, de egyéb üzletláncok esetében is elérhető valamilyen alternatívája, mint például a Lidl és a Lidl Plus applikációk Virtuális Vásárlói Kártyája, az Aldi vásárlói igazolványa és vásárlói kártyája, az Auchan Bizalomkártyája, az Interspar SuperShop kártyája, a Penny Kártya, valamint az IKEA Family klub kártyája, hogy ne csak főként élelmiszereket áruó üzletláncokat említsünk. Így egyelőre megnyugodhatnak a hazai Tesco vásárlók!