Nem mindegy, hogy a pénzünkért mit kapunk: aki jól ismeri a jogait és tájékozott, az körültekintőbben vásárol.
A Ripost írja, hogy a fogyasztóvédelem a vásárlással kapcsolatos jogokra terjed ki, ezek olyan szabályok, amik a vásárlókat védik és lehetőségeket biztosítanak számukra akár online, akár az üzletben történő vásárláskor.
Manapság egyre többet vásárolnak az emberek, egyebek között ezért is végez fontos feladatot a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság, mivel a vásárlók jogait biztosítja. Dr. Eitmann Norbert Róbert, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője hangsúlyozta:
A fogyasztóvédelemnek kiemelt jelentősége van kormányzati szempontból, de a mindennapokat tekintve is, hiszen végigkíséri az életünket, mindannyian fogyasztók, vevők vagyunk, életünk szinte minden napján.
Már egészen kicsi kortól jelentősége van a fogyasztóvédelemnek, mivel a szülők már az újszülött számára is vásárolnak és egyáltalán nem mindegy, hogy a pénzükért milyen minőséget kapnak. Külön figyelmet fordít a fogyasztóvédelmi hatóság a játékokra vagy tanszerekre, illetve a gyermektáborban használt eszközökre is, hogy megfeleljenek termékbiztonsági szempontból is. Ez nem csupán a boltban vásárolt termékekre terjed ki, hanem az online beszerezhetőkre is. Már egyre több terméket vásárolunk meg online, ezért fontos, hogy ilyenkor is teljes biztonságban érezhessük magunkat és a pénzünket.
A lap továbbá azt írja, hogy a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság fellép a csalások, online és offline vásárlások esetén történő visszaélések ellen is. Sok alkalommal tapasztalták, leginkább idősek esetében, hogy megpróbálják őket becsapni, ez ellen is folyamatosan küzd a hatóság. Az április 6-án indult fogyasztóvédelmi konzultáció rávilágít ezekre a problémákra és kérdésekre is, ezért is fontos, hogy minél többen kitöltsék. Ennek segítségével különböző információkat kap a fogyasztóvédelem és kiderül, mik a fontos fókuszpontok, min lenne érdemes változtatni.
Korábban ennyire széleskörű kérdőív fogyasztóvédelmi témában még nem született
- tette hozzá Dr. Eitmann Norbert Róbert.
A 12 kérdésből álló kérdőív most lehetővé teszi azt, hogy a vásárlók elmondják a véleményüket fogyasztóvédelmi kérdésekben, illetve minél több válasz mutat egy irányba, annál nagyobb nyomatékkal lehet fellépni az adott területen a vevők érdekében
– olvasható a Riposton.
A kérdések egyebek között az akciós árak feltüntetésének ellenőrzésére, az akciókkal trükköző üzletekkel szembeni szigorúbb fellépésre, a jótállási jegyek kiadásával kapcsolatos fokozott ellenőrzésre, az összehangolt és egyidejűleg végrehajtott túlzott áremelésekre, a közszolgáltatók telefonos ügyintézésére, az e-kereskedelem során elkövetett bűncselekmények szigorúbb büntetésére, a veszélyes terméke árusítóira és a digitális kockázatokra kérdez rá. A lap szerint minél többen kitöltik a kérdőívet, annál egyértelműbben tud fellépni a kormány és a hatóság a vásárlók érdekében.