Épp, hogy megjelent kedvenc retró üdítőnk, már el is tűnt. Most végre kiderült, mi is történt pontosan, illetve visszatér-e még az üzletek polcaira a Traubisoda.
A Traubisoda a hetvenes évek ikonikus üdítője volt. 1971. június 19-én került először forgalomba, és gyakorlatilag a megjelenése pillanatában közönségkedvenc lett: az indulás évében 1,6 millió palack készült, ez a mennyiség tíz év alatt pedig közel a százszorosára nőtt. 1989 után a nyugati üdítők betörésével csökkent a kereslet a Traubisoda iránt. Aztán a kilencvenes években igen faramuci helyzet állt elő, ugyanis két cég is gyártotta a Traubisodát, majd hosszas jogi csatározást követően 2018-ra mindkét cég megszűnt, és ezzel leállt a Traubi gyártása.
Márciusban bombaként robbant a hír: a retrólázat meglovagolva ismét lehet majd kapni az ikonikus üdítőt. Az meg is jelent a Lidl, Interspar és Penny polcain, de aztán amilyen hirtelen megérkezett, a vásárlók azt tapasztalhatták, hogy olyan hirtelen el is tűnt. De mi történt valójában? Tényleg eltűnt a Traubisoda? Vagy más áll a háttérben?
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője az Origónak elárulta: szó sincs arról, hogy eltűntek volna, sőt, a nyár folyamán több helyen is találkozhatnak a retró márkával a vásárlók.
"Az ok, hogy a vásárlók nem találják meg mindenhol a TRAUBISODA termékeket, a kereskedelmi láncok igényétől, és terméklistázási szokásaitól függ. Vannak olyan láncok, akik gyorsan reagáltak az igényekre és listázták a termékeket állandó szortimentbe, és olyan partnerek is, akik csak úgynevezett in-out akcióban teszik a termékeket, azaz időszakonként 1 hetes akció idejére elérhető a termék. Mivel a terméknek nem volt előélete, ezért sokszor kisebb mennyiséggel tervezték az akciós időszakot, így szinte minden esetben 2-3 nap alatt megvásárolták a fogyasztók a bolti készleteket" – magyarázta Pécskövi, hozzátéve:
A jövőbeni akcióinkat már megnövelt volumenekkel tervezzük és júniusra szinte minden kereskedelmi egységben legalább egyszer megjelenik a termék.