Aktuális

Újabb döfést vinne be az autósoknak Karácsony Gergely

Bors

Létrehozva: 2021.06.29.

Az LMP buzdítására tovább sarcolná az autósokat a főpolgármester.

Forrás: Magyar Nemzet

Az elmúlt hónapok logikátlan lezárásai, az óriási dugók és az indokolatlan kerékpársávok után most az útdíj bevezetése fogalmazódott meg az ellenzék fejében. 

Csak támogatni és üdvözölni tudjuk a Levegő Munkacsoport azon kezdeményezését, hogy Budapesten ne behajtási díjat, hanem budapesti útdíjat vezessenek be

– jelentette ki Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, aki újabb kerékpársáv kijelölését kérte a Nagykörúton a fővárostól. Groteszk módon a „zöld hírnöknek” nevezett kerékpáros-társadalom is kárvallottja lehet az új tervnek, hiszen az autósok mellett ők is fizetnének. Az elnök szerint különböző ösztönzésekkel kell rákényszeríteni a fővárosiakat és az agglomerációban élőket arra, hogy tegyék le az autót, és használják a bérletet vagy a biciklit. 

– Ilyen lenne az útdíj, amit a kerékpárosoknak is fizetniük kellene. Ferenczi István emellett azt is javasolta, hogy csökkentsék a kerékpárok és a kerékpár-szervizelés áfáját. A jelek szerint tehát minden eszközt bevetnek annak az érdekében, hogy megnehezítsék az autósok életét, és ez által érjék el a dugódíj bevezetését. 

Ez a véleményük az autósoknak Karácsony új ötletéről, a dugódíjról

A Metropol megkérdezte a budapestieket, hogy mit szólnak az ötlethez. A fővárosiak kiakadtak az ellenzék újabb agymenése miatt, miszerint a forgalomcsökkentés érdekében útdíjat akarnak bevezetni a fővárosban. Az autósokat érthető módon nagyon dühíti, hogy egy újabb bőrt akarnak róluk lehúzni. Szerintük ez nem megoldás az autók számának csökkentésére , mert sokan nem tehetik meg, hogy biciklivel vagy tömegközlekedéssel járjanak.

László: Hülyeségnek tartom az ötletet, mert a dugódíj bevezetésétől kevesebb autó nem lesz. Nem akarok belemenni a politikába, de a főpolgármester több intézkedéseivel nem értek egyet.

Ágnes: Most még nehéz megmondani, hogy ez milyen hatással lenne ez a közlekedésre. Egy biztos: túl sok kerékpársávot vesznek el az autósoktól, amelyhez hozzájönnek a buszsávok és a póltóbuszok különsávjai. Eddig sem volt egy leányálom közlekedni a fővárosban, de most már szinte lehetetlenség. 

Szilárd: Ez csak egy újabb pénzbeszedés. Pécelen lakom, nem tudok kerékpárra ülni. Az egy egész napos program lenne, míg bejövök dolgozni. Én úgy gondolom, hogy Karácsony minden posztra alkalmatlan. Anno a kerületét sem tudta vezetni. Szerintem ő csak egy bábu. 

kerékpársávok mindenütt

A 2020 nyár végén a Nagykörúton létesített biciklisáv volt az első döfés. A körút nagy részén máig csak egy sávban haladhatnak az autósok. Azóta az autós menetidő a duplájára nőtt, és mindennapos káosz jellemezi város ezen részeit.

A Lánchíd felújítása

Hosszú tétlenkedés után, az előzetes összegnél jóval drágábban, de végül június 16-án elkezdődött a Lánchíd felújítása. A főpolgármester a közel két évig tartó munkálatok idején sem az autósok érdekeit nézi. Leglátványosabb döntéseként ledózerolta a körforgalomban lévő virágágyást, és bicikliutat telepített a helyére.

A kormány nemet mond a dugódíjra

A csütörtöki kormányinfón, újságírói kérdésre Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kormány nem támogatja a dugódíj bevezetését.  - A torlódások okai az összehangolatlan, csúszásban lévő felújítások, és a járvány idejére kijelölt, „itt felejtett” kerékpársávok lehetnek – jelentette ki a miniszter.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek