Aktuális

Még a Valentin-napot is megtépázza a koronavírus?

Bors

Létrehozva: 2021.02.14.

A koronavírus-járvány még a szerelmesek ünnepére is rányomta a bélyegét, hiszen a túlnyomó többség a négy fal között kénytelen ünnepelni. De vajon a programok hiánya mellett az ajándékozási kedv is alábbhagy?

Forrás: Pexels.com

Azok a párok, akik köszöntik egymást a szerelmesek ünnepén, ajándékkal is kedveskednek egymásnak, igaz, inkább jelképes értékű meglepetésekkel – derült ki az Opinio piackutató applikációval készült felmérésből.

A kutatás szerint a felnőtt lakosság közel kétharmada nem tartja a Valentin-napot, és csak 38 százalékuk igen. A fiatalok fele-fele arányban ünneplik a szerelmesek napját, míg az idősebb generációk csupán egyötöde ünnepel. A Valentin-napot a legtöbben egy külföldről behozott divatünnepnek tartják, ezzel a kijelentéssel a válaszadók csupán nyolc százaléka nem ért egyet.

Az ünneplők 84 százaléka idén jobb híján otthon ünnepel, pedig az elmúlt években elég széles volt a randipaletta ezen a napon.

A legtöbb pár étterembe és moziba ment, de sokan választottak szabadtéri programokat, szórakozóhelyeket, színházakat is – írta meg a liner.hu.

Az ünneplők több mint négyötöde ezen az alkalmon ajándékkal is kedveskedik a párjának.

A legtöbben maximum ötezer forintot költenek ajándékra, de sokan ennél mélyebben is a zsebükbe nyúlnak.

A vásárlók kevesebb, mint negyede 5 és 10 ezer forint közötti ajándékot választ, de akad két százaléknyi ajándékozó, aki akár 20 ezer forintnál is többet költ kedvese megajándékozására.

Nőtt az ajándékok ára

Az elmúlt tíz évben 381 százalékkal nőtt a Valentin-napi költések száma Magyarországon. Ez a szám a kétszerese az európai átlagnak. Ebből látszik, hogy az elmúlt tíz évben a magyarok körében is egyre népszerűbb a szerelmesek ünnepe.

2020-ban több, mint 10 milliárd forinttal költöttek többet a magyarok ebben az időszakban, mint 2011 azonos időszakában

– írta meg az Origo. Ezt a tetemes összeget a legtöbben utazásra költötték, de 350 millió forintot ékszerre is eltapsoltak a magyarok, ami éves összevetésben 119 százalékos növekedés a 2011-es adatokhoz képest – derült ki a Mastercard Love Index közleményéből.

Az utazás és az ékszerek mellett a virág is hagyományos Valentin napi ajándék. Erre két és félszer többet költöttek Európában, mint tíz éve, a magyar növekedés ennek ötszöröse.

Változtat a vírus a szerelmesek ünnepén is

A koronavírus-járvány idén sok változást hoz, ám az elmúlt tíz év tapasztalata alapján várhatóan még így is sokat költenek majd ajándékra a magyarok.

Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya – magyarázta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek