A koronavírus-járvány még a szerelmesek ünnepére is rányomta a bélyegét, hiszen a túlnyomó többség a négy fal között kénytelen ünnepelni. De vajon a programok hiánya mellett az ajándékozási kedv is alábbhagy?
Forrás: Pexels.com
Azok a párok, akik köszöntik egymást a szerelmesek ünnepén, ajándékkal is kedveskednek egymásnak, igaz, inkább jelképes értékű meglepetésekkel – derült ki az Opinio piackutató applikációval készült felmérésből.
A kutatás szerint a felnőtt lakosság közel kétharmada nem tartja a Valentin-napot, és csak 38 százalékuk igen. A fiatalok fele-fele arányban ünneplik a szerelmesek napját, míg az idősebb generációk csupán egyötöde ünnepel. A Valentin-napot a legtöbben egy külföldről behozott divatünnepnek tartják, ezzel a kijelentéssel a válaszadók csupán nyolc százaléka nem ért egyet.
Az ünneplők 84 százaléka idén jobb híján otthon ünnepel, pedig az elmúlt években elég széles volt a randipaletta ezen a napon.
A legtöbb pár étterembe és moziba ment, de sokan választottak szabadtéri programokat, szórakozóhelyeket, színházakat is – írta meg a liner.hu.
Az ünneplők több mint négyötöde ezen az alkalmon ajándékkal is kedveskedik a párjának.
A legtöbben maximum ötezer forintot költenek ajándékra, de sokan ennél mélyebben is a zsebükbe nyúlnak.
A vásárlók kevesebb, mint negyede 5 és 10 ezer forint közötti ajándékot választ, de akad két százaléknyi ajándékozó, aki akár 20 ezer forintnál is többet költ kedvese megajándékozására.
Az elmúlt tíz évben 381 százalékkal nőtt a Valentin-napi költések száma Magyarországon. Ez a szám a kétszerese az európai átlagnak. Ebből látszik, hogy az elmúlt tíz évben a magyarok körében is egyre népszerűbb a szerelmesek ünnepe.
2020-ban több, mint 10 milliárd forinttal költöttek többet a magyarok ebben az időszakban, mint 2011 azonos időszakában
– írta meg az Origo. Ezt a tetemes összeget a legtöbben utazásra költötték, de 350 millió forintot ékszerre is eltapsoltak a magyarok, ami éves összevetésben 119 százalékos növekedés a 2011-es adatokhoz képest – derült ki a Mastercard Love Index közleményéből.
Az utazás és az ékszerek mellett a virág is hagyományos Valentin napi ajándék. Erre két és félszer többet költöttek Európában, mint tíz éve, a magyar növekedés ennek ötszöröse.
A koronavírus-járvány idén sok változást hoz, ám az elmúlt tíz év tapasztalata alapján várhatóan még így is sokat költenek majd ajándékra a magyarok.
Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya
– magyarázta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.