Vetített a főpolgármester, milliárdokat dobna ki az ablakon használt, klíma nélküli villamosokra, miközben ígéretet tett kampányában arra, hogy ha megválasztják, akkor nem kell megfőniük az utasoknak. A Metropol most hőmérővel járta a villamosokat, hogy megnézze mivel kell az utazóknak megküzdeniük nap, mint nap a kánikulában.
Forrás: Metropol
Akkor Karácsony jelöltként, hőmérővel pásztázta a metrókocsikat és folyamatosan tájékoztatott a szerelvényeken tapasztalható hőségről - írta a Metropol. Azóta eltelt már két év, mégsem történt semmi. Kijelenthető, hogy Karácsony Gergely hazudott, csupán azért, hogy minél többen szavazzanak rá.
Karácsony Gergely főpolgármester – élve a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel – még júniusban döntött egyszemélyben arról, hogy három ütemben összesen 35, Frankfurtban eladósorba került kötött-pályás jármű érkezne Budapestre, mintegy 7,7 milliárd forintért. A Siemens–Düwag alacsony padlós, R típusú villamosok 1993-as, illetve 1997-es gyártmányúak, tehát a főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, amelyek ráadásul nem klimatizáltak.
Reni: „Elviselhetetlen a hőség a villamosokon. Azért a 350-400 forintos jegyárak mellett elvárható lenne, hogy legyen klíma. Tudjuk nagyon jól ki a felelős ezért, utazzon ő egész nap ilyen melegben”.
Eszter: „Nagyon rossz így utazni. Sajnos én mindig délre megyek dolgozni, szóval kénytelen vagyok a legnagyobb melegben közlekedni. Sokszor előfordul, hogy inkább várok tovább a megállóban még jön egy klímás villamos”.
Ilona: „Brutális a hőség a villamosokon. Hallottam a villamosbeszerzésekről... Felháborítónak tartom, hogy 25 éves villamosokat akarnak venni. Ráadásul még klíma sincs rajtuk. Bízom benne, hogy változni fognak a dolgok.”
A 25 éves villamosok teteje nem bírja el a berendezést ami a klímához kéne– mondta el a német közlekedési vállalat. A frankfurti sajtó évek óta foglalkozik a klíma nélküli járművek problémájával. Amikor a német városban betiltották a parkokban a szabadtéri grillezést, volt, aki azt kommentelte a helyi közlekedési vállalat Facebook-oldalára: semmi gond, majd grillezik az R típusú villamosokon, azokon úgyis akkora a hőség. Tehát ebből a villamosból érkezik hozzánk hamarosan erősítés. A tervek szerint ugyanis, az első használt frankfurti villamos még az idén munkába állna, a többi pedig a következő öt évben. Ezek a járművek válthatnák ki a jelenleg a 47–49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat” – írta a Magyar Nemzet.
A buszokon sem jobb a helyzet
A villamosokhoz hasonlóan a buszokon is hőség van. Bár azok esetében, jóval több klímás jármű rója az utakat, de így is sok panasz érkezik arra, hogy nem működik a légkondi. Lapunk, a buszokon is mért, ott 36 fokot mutatott a hőmérséklet. A busz új volt mégsem ment a klíma rajta.
• A Tátra villamoson 36 fokot mért a Metropol. A klímával nem rendelkező járművőn, még nagyobb lett volna a hőség ha a nyitott ablakokon a menetszél nem „hűti” le az utasteret.
• A Ganz villamoson volt a legnagyobb a forróság, itt 38 fokot mutatott a hőmérő. Két megálló után már ömlött az emberről a víz.
• A Metropol a klímás CAF villamoson is megmérte a hőmérsékletet. Itt a légkondi hatására 27 fokot mértünk.