Békéscsabáról indult annak a magyar lánynak a története, aki az első magyar szupermodellnek nevezhető. Mihalik Enikővel tizenévesen már a Chanel Haute Couture bemutatóján találkozhattunk, de az igazi áttörést a 2007-es Gucci kampány hozta el karrierjében. Ezt követően New York-ban telepedett le és több mint 13 évet töltött a divat nagyvárosában. Csalár Bence divatújságíró nemrég megjelent könyvének angol és magyar nyelvű borítóján is ő szerepel.
A Színfalak mögött – A magyar divat című könyvben olvashatunk arról, hogyan is indult a topmodell karrierje és miként került a világ vezető modelljei közé.
– A suliban sok támadás ért a magasságom és az alkatom miatt,
de valójában ez engem nem igazán zavart, mert úgy éreztem, hogy ezektől az adottságoktól még inkább különlegesnek számítok – emlékezett vissza Enikő, akit tanárai is arra ösztönöztek, hogy jelentkezzen modellnek.
Nem sokkal később Kajdi Csaba lett az ügynöke, akinek első amerikai szerződését is köszönheti. Az ekkor még bizonytalan fiatal lány azt az ígéretet tette otthon is és Kajdinak is, hogy egy évet rászán a modellkedésre.
Amennyiben nem úgy alakul a karrierje ezalatt az egy év alatt, elkezdi az egyetemet. Az egy évből végül 13 év lett és Enikő a legnagyobb divattervezők kifutóin és a legnagyobb divatmagazinok címlapjáról köszönt vissza. De mit érezhetett akkor a békéscsabai tini, amikor a világ legszebb női vették körül?
– Az első pillanattól kezdve nagyon meg voltam illetődve, mert olyan modellekkel dolgoztam egy kifutón, mint például Natasha Poly és Mariacarla Boscono. De volt közös fotózásom Naomi Campbellel is. Meg sem mertem szólalni, remegett a lábam és izzadt a tenyerem, de imádtam minden percét
– mondta Enikő, aki azt is megtanulta, hogy el kell vonatkoztatnia a hétköznapi, szőke puritán lánytól, és attól, aki visszaköszön rá az óriásplakátokról. Munkatárs