Aktuális

Nem hiszi el, melyik emoji akasztotta ki a borászokat

Bors

Létrehozva: 2019.05.06.

Azt gondolnánk, az okostelefonok elterjedésével térhódításba kezdett emojik maximum idegesítenek egyeseket, vagy értetlenül állnak a kérdéshez, de nem hittük volna, hogy egyetlen jelecske ennyire nagy vihart tud kavarni. Illetve: nem is maga az emoji, hanem annak a hiánya.

Az amerikai borászok és borrajongók ugyanis épp amiatt kampányolnak a jeleket (is) kezelő Unicode-nál, hogy ne csak vörösboros emoji legyen, hanem fehérboros, sőt, akár rosé is - írja a New York Post. A borrajongók száméra ugyanis - mint magyarázzák - felér egy arcul csapással, ha egy Sauvignon Blanc vagy egy Chardonnay mellé egy vörösboros emojit tesznek.

Az ügy egyik legnagyobb szószólója, a Kendall-Jackson kaliforniai borászat 2018-ban egy 15 oldalas kérvényt nyújtott be az Unicode-hoz - amiben többek közt azt hangsúlyozzák, hogy az Egyesült Államok legnépszerűbb bora a Chardonnay, ami ugye fehér -, júliusban pedig a szervezet testülete szavazni fog a kérdésről. A borászok szerint azonban ha elfogadják a dolgot, az is csak fél siker - amire ugyanis a telefonokon is megjelenik a fehérboros emoji, az legalább még egy-két év.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek