Ötmillió beoltott után megszüntetheti a kormány az ingyenes parkolást, amelyet azért hoztak, hogy az emberek ne a tömegközlekedési eszközöket válasszák. Bár az intézkedésnek is köszönhetően lecsengőben van a járvány, sokan annak is örülnek, hogy végre kevesebb parkoló autó lesz a belvárosokban.
Rögtönzött fővárosi túránk legelején feltűnt, hogy mennyi az „elakadt”, „lerobbant” jármű a budapesti Mester utcában, melynek az az oka, hogy az ingyenes parkolás bevezetése óta szinte lehetetlen szabad helyet találni.
– Itt van üzletem, de lassan úgy járok, mint a nyuszika a viccben, aki hiába akarja kinyitni a boltját, a sorban állók mindig hátraparancsolják.
– viccelődött Medgyesi Pál, aki egy sörözőt üzemeltet a környéken.
Az utcában lakók úgy vélik, bár a szándék jó volt, az ingyenességgel a helyi lakosok élete teljesen megváltozott, mert a dolgozni járók elfoglalják a parkolóhelyeket, ezáltal ők nem tudnak az otthonuk közelében megállni.
– Szerencsés vagyok, hogy van mélygarázsom, de bosszant ez a rengeteg autó. Ha vendégek jönnek hozzám, akkor 20 percet is tekeregniük kell, mire találnak helyet
– mesélte Kertész Zsófia.
A kormány helyesen a vészhelyzetre hivatkozva kétszer is ingyenessé tette a közterületi parkolás, mert a járvány miatt biztonságosabb volt ez a közlekedési forma, mint a tömött buszokon utazni. A döntés miatt azonban a nagyvárosok centrumai zsúfolásig teltek autókkal. A fizetős parkolást éppen ezért vezették be számos nagyvárosában, hogy a járművek ne árasszák el a központokat.
A kérdés igencsak megosztotta eddig is az embereket. Országosan inkább támogatták a bevezetett intézkedést, de ott, ahol ez valóban probléma, például Budapesten, az emberek többsége örül annak, hogy az enyhítés következő lépéseként újra fizetős lesz a parkolás.