Ezt üzenik Gálvölgyi Jánosnak pocsék show-ja miatt. Új műsorát ízekre szedték bírálói, úgy látták, kínosan rossz volt.
Egykor egy ország szórakozott a poénjain, melyek közül nem egy vált szállóigévé. A Gyúrunk, vazze?-t még azok is használják, akiknek talán fogalmuk sincs arról, kitől is származik. Nem csoda, hogy az RTL Klub az őszi műsorait is egy új Gálvölgyi Show-val vezette be. Ám nagyon úgy tűnik, a kezdés nem aratott osztatlan sikert, sőt…
Az eredetileg szórakoztatónak szánt műsor ugyanis számtalan bírálatot kapott, több publicista emelte fel a hangját a lejárt poénok miatt. A legnagyobb vád az volt, hogy ami tíz évvel ezelőtt még viccesnek tűnt, mára, a standup comedysek világában már nem az, mint például a tévés jós- vagy teleshopműsorok paródiája. De kritika érte azért is, hogy a show-ban Magdi anyus legalább ötször halt meg, egyesek szerint pedig az igazi mélypont az volt, amikor kétfejű gyerek született, s ezzel a fogyatékosokon élcelődött Gálvölgyi.
A tévénézők természetesen nem csak a publicisták, ám a cikkekhez érkezett hozzászólások írói már szélesebb képet adnak arról, mennyire is jött be ez a fajta műsor a célközönségnek. „Gálvölgyi nem humoros és sosem volt egyedi, a legtöbb geg Benny Hill-koppintás átültetve az itthoni nyuggerszínvonalra” – írta egyikük. „Gálvölgyi már tíz éve is kínos volt, de a fentiek alapján ő lett az új Sas József, aki évtizedekig ugyanazt csinálja” – fogalmazott egy másik hozzászóló.
A Bors felhívta Gálvölgyit, mit szól a kritikákhoz. A színész a reagálás meglepő módját választotta:
– Semmi véleményem nincs az ég egy adta világon – fogalmazott Gálvölgyi. Hangja kissé haragosnak tűnt – feltehetően hozzá is eljutottak a kritikusok írásai és sok fórumozó véleménye –, majd le is csapta a telefont.
Nála beszédesebb volt viszont Ónodi György, a show producere, szerkesztője és szövegírója – őt már csak azért is megszólaltattuk, mert többek szerint nem is a Kossuth- és Jászai Mari-díjas érdemes művész teljesítményével, hanem a neki írt szövegekkel volt baj.
– Leszarom, hogy mit mondanak ezek a névtelen hősök, akik ismeretlenül képesek belerúgni az emberbe, ugyanakkor az utcán odamennek Gálvölgyi Jánoshoz autogramért – fogalmazott Ónodi, aki kérte, véleményét szó szerint, a trágár szavakkal idézzük.
– Úgy vagyok Gálvölgyivel, mint a téliszalámival. Tíz éve is szerettem és ma is ugyanazért a téliszalámiért állok sorba – vette védelmébe a műsort Ónodi, aki szerint az lehetett a baj, hogy a poénok néhol tényleg morbidra sikerültek.
– Míg a magyar nézők jól elnevetgélnek a Vaklárma című filmen, ami egy színes bőrű vak férfi és egy süket fehér férfi esetlenségét mutatja be, addig a kétfejű emberben megjelenő szatírát és az igazán jó morbid humort már nem veszi be a finnyás nézők gyomra – folytatta a producer, aki elismeri, hogy a morbiditást hanyagolni kellett volna, de szerinte a reklámparódiák jól sikerültek.
Talán a jövőben a többi paródiára is jobban gyúrnak majd, vazze…
A nézettségi adatok szerint a 18–49-es korosztály 16,3 százalékos közönségarányával lazán nyerte sávját, lenyomta a konkurenciát. De ha azt nézzük, hogy hétfőn az RTL Klubon ugyanebben az idősávban Balázs az Egy perc és nyersz! vetélkedővel 23 százalékot ért el, illetve ha a Gálvölgyi-show után következő Vigyél el! című műsor a nézők 20,4 százalékát vonzotta, már korántsem beszélhetünk sikerről.