<p>Meghűlt Nikában a vér, amikor egy békés vasárnap délután megcsörrent a telefonja és kiderült: elvitték a pénzét. </p>
Forrás: Bors
– Azt hittem, valaki poénkodik velem, amikor felhívtak a bankomtól, hogy megvan-e a kártyám, és szeretnének adatot egyeztetni – kezdi történetét Veres Mónika. – Aztán már nem nevettem, hanem kétségbeestem. Borzasztó rossz érzés, ha ilyesmivel hívnak fel. Kiderült a tranzakciós listából, hogy az USA-ból vettek le dollárban pénzt a kártyámról, aminek ellopták az adatait. Valószínűleg az áll a háttérben, hogy rendszeresen vásárolok külföldi netes oldalakról, ahol meg kell adni az adataimat. Soha nem jártam még így!
Pedig Nika mindig nagyon óvatos. Ha beüti a kódját, vigyáz arra, hogy ne lássa senki, és még paypasst sem használ.
– Szerencsére alig volt pénz a kártyámon, éppen vártam egy utalást. Ha az rajta van… akkor nem ennyit vesznek le. Tehetetlennek éreztem magam. Azonnal letiltottam a kártyám, kapok másikat új PIN-kóddal. De az két hét, addig nem tudok kártyát használni. Az viszont jó, hogy azonnal észrevették, és mivel nem az én hibám, kárpótol a bank. Nem egy ilyen sztorit hallottam már, sokkal nagyobb összegekkel. Ez nem túl megnyugtató! Az biztos, ezentúl ha neten vásárolok, lesz egy külön kártyám, amire csak annyi pénzt teszek, amibe az a dolog kerül.
Ha észrevesszük, hogy valaki a számlánkról le akar vagy már le is vett egy bizonyos összeget, illetve SMS-t kapunk egy vásárlásról a számlánk terhére, amit nem mi hajtunk végre, akkor amint lehet, hívjuk fel a kártyánk hátoldalán szereplő telefonszámot. Ezen a számon mondjuk el, mi történt. A vonal másik végén felveszik az adatainkat, rögzítik, hogy mit tapasztaltunk, kikérdeznek minket, hogy van-e elképzelésünk arról, hogy mikor és hogyan szerezték meg a kártyánk adatait, és kivizsgálják az ügyet. Ez körülbelül nyolc napig tart. A bank ezután kifizeti a kárunkat.