<p>Színháztörténeti pillanatnak voltak tanúi a Lepkegyűjtő nézői. A darabot sérülten játszották végig a színészek úgy, hogy azt senki sem vette észre.</p>
Forrás: Bánkúti Sándor
Mentő várta az előadás végén Bereczki Zoltánt, amikor két hete színpadi balesetet szenvedett, ám ezt olyan ügyesen titkolta, hogy szinte senki sem vette észre. Egyszerűen eljátssza, hogy egészséges.
– Szolnokon vendégszerepeltünk a Lepkegyűjtővel, előadás alatt sérült meg az ujjam – meséli Zoli. – Egy akciójelenetnél rosszul nyúltam, amikor Katit próbálom elkapni, és olyan erővel ütöttem meg a kezem, hogy az előadás végén már mentősök vártak és vittek kórházba. Tulajdonképpen eltört az egyik ujjam. Össze akarták gipszelni egy ép ujjamat és a töröttet, de azt nem engedtem, mert úgy nem tudnék dolgozni.
Zoli végül kiegyezett egy rögzítő sínben az orvossal. Nagyon egyszerű magyarázata van arra, hogy miért tetszett neki jobban a sín.
– Mert azt előadás alatt simán le tudom venni – válaszolta csibészes mosollyal. De nem kell aggódni, a sín helyett kitalált egy saját gyártású rögzítést. – A törött ujjamat egy testszínű leukoplaszttal rögzítem az egészségeshez. Egyszerűen összeragasztom.
Milyen az élet, ezek után Zoli partnernője, a Mirandát játszó Ágoston Kati is megsérült. Éppen csak annyi különbséggel, hogy ő egy másik produkció alatt, és a lábán.
– A lábán sérült meg a lábéle – magyarázza Zoli. – Az előadásra új cipőket kapott, hogy tudjon benne járni. A szerepe szerint az előadás első felében úgyis fáj a lába, biceg. Ezúttal továbbvittük ezt a vonalat. A kaszkadőrös jeleneteknél kellett sokkal jobban vigyázni, ezért azokat újra próbáltuk.
A 100. jubileumi előadás végén a nézők állva tapsolták meg a művészeket, majd utána a partin Bereczkitől megtudtuk, hogy a darabot júniusban átköltöztetik a Centrálból a Hatszín Teátrumba, a Jókai utcába. A következő évadtól már ott látható. A színész borzasztóan örül annak, hogy legközelebb Orwell, 1984 című klasszikusát állítják színpadra, ismét Horgas Ádám rendezésében.