1962 történelmi pillanat volt a magyar filmgyártásban, ekkor készült el az első szélesvásznú film Jókai Mór Az arany ember című regényéből. Az alkotás sikere minden várakozást felülmúlt, olyannyira, hogy a következő években további Jókai-regényeket filmesítettek meg, de már Várkonyi Zoltán rendezésében. Az aranyembert Gertler Viktor rendezte, aki pontosan tudta, a jó forgatókönyv, a csodás helyszínek mellett kiváló színészekre is szükség van a sikerhez. Ezért a másfél órás filmben sztárparádét vonultatott fel. Komlós Juci, Gobbi Hilda, Pécsi Ildikó, Krencsey Mariann, az akkor még főiskolai hallgató, Béres Ilona, valamint Latinovits Zoltán és Csorba András – csak hogy a legismertebb neveket említsük – varázsolták el a nézőket.
Jókai Mór regénye Tímár Mihályról szól, aki egy véletlennek köszönhetően meggazdagodik az elhunyt Ali Csorbadzsi főkincstárnok búzájának köszönhetően. Ali lányát az elhunyt kérésének megfelelően gazdag rokonukra, Brazovics Atanázra bízza, de Tímeát ott szolgaként tartják, megalázzák, főleg a házigazda lánya, Atalie. A családfő halála után Tímár feleségül veszi Tímeát, akinek Atalie lesz a szolgája. Mihályt a szíve a Senki szigetére húzza, ahol az érte rajongó Noémi él az édesanyjával. Az asszonyokat egy Krisztány Tódor nevű férfi zsarolja. Ô balesetben meghal, és mindenki azt hiszi, Tímár veszett oda, miközben boldogan él Noémivel és a gyermekükkel a szigeten.
Pécsi Ildikó mindössze huszonkét éves volt, amikor Noémi szerepében férfiak ezreinek szívét ejtette rabul, ahogy lenge ruhájában szaladgált az idilli Senki szigetén. Egy csapásra szexszimbólummá vált.
– A természet kegyesen bánt velem, szép keblekkel áldott meg, így abban az időben nem volt szükségem arra, hogy melltartót viseljek. Ebbe a történetbe, Noémi egyszerűségébe talán nem is fért volna bele, hogy cicifixet viseljek, de a lényeg, hogy melltartó nélkül játszottam végig a szerepet, és bizony itt-ott látványosan mozogtak a melleim. A férfiaknak ez nagyon tetszett – mesélte nosztalgiázva Pécsi Ildikó, aki szívesen emlékezik Az aranyember forgatására.
A Senki szigetét Visegrádon, a Duna egyik kis szigetén rendezték be, így a szigeten élőket megformálók nem is találkoztak a film többi szereplőjével.
– Számunkra az volt a nyugalom szigete. Visegrádon laktunk egy szállodában, engem Komlós Jucival szállásoltak el egy szobába. A stábért minden reggel rendőrségi hajó jött, átvitt minket a szigetre, ahol együtt megreggeliztünk, forgattuk, majd a közös ebéd után folytatódott a forgatás, este pedig közös vacsora a szállodában. Harmóniában, valóban a világtól elzárva éltünk. Életem ajándékának tekintem ezt a filmet. A férjem, az én drága jó Lajosom (Szűcs Lajos, egykori klasszis focista) is ennek a szerepnek köszönhetően szeretett belém, és állandóan azt mondogatta, hogy elvesz feleségül. Aztán így is lett!
Pécsi Ildikó karrierje repülőrajtot vett Az aranyemberrel, amit rengeteg fajsúlyos szerep követett a színpadon, mozi- és tévéfilmben, például az Egri csillagokban, a Tenkes kapitányában és a Ripacsokban. Több évtizede él boldog házasságban Szűcs Lajossal. Egy fiuk született. A hetvenhét éves, Kossuth- és Jászai Mari-díjas művésznő jelenleg is aktív, főleg színházi darabokat rendez.