Rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert Magyarországon a TV2 Csoport telenovella csatornája, az Izaura TV. A csatornán látható Esmeraldának november 13-án háromszor annyi nézője volt a teljes lakosságban, mint az aznap este az RTL II-n sugárzott Oltári csajoknak.
A TV2 Csoport romantikus sorozatcsatornája, az Izaura TV nemrég ünnepelte első születésnapját és mára stabil nézői bázist sikerült kialakítania a magyar nézők körében. Köszönhetően a változatos műsorstruktúrának, annak, hogy a világ minden tájáról elhozza a népszerű telenovellákat, hamar a képernyők elé vonzotta a romantika iránt érdeklődő közönséget. Az Izaura TV napi átlagos közönségaránya már stabilan 1% fölött van. Az októberi hónapot vizsgálva a 18-59-es korcsoportban teljes napon 1,2%, míg főműsoridőben (18:00-22:59) 1,3%-os közönségarányt ért el. Ez az eredmény azt jelenti, hogy ebben a hónapban a magyar piacon megelőzte a Story4-et, az RTL Goldot és az RTL+, valamint a Sorozat+ csatornákat is.
A főműsoridős nézettségben kiemelkedő szerepe van az Esmeralda című sorozatnak. Leticia Calderón idén 20 éves, klasszikus telenovellája a mai napig hatalmas rajongótáborral bír. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a két évtizedes sorozat november 13-án sugárzott epizódja háromszor annyi nézőt ültetett a képernyők elé a teljes lakosságból, mint az RTLII vadonatúj saját gyártású napi sorozata, az Oltári csajok. (Esmeralda 158 ezer vs. Oltári csajok 51 ezer).
Általánosságban elmondható, hogy az Esmeralda főműsoridős hétköznapi műsorsávjában október 30-a óta tizenegyből tíz alkalommal produkált gyengébb nézőszámokat a teljes lakosságban az RTL II, mint a 20 éves telenovella az Izaurán. Az Oltári csajok sorozatának nézőszáma 18-49-ben pedig az első adáshoz képest november 13-ra 69%-kal csökkent, 79 ezerről 25 ezer főre.
Forrás: Nielsen közönségmérés, valósidejű nézettségi adatok alapjá