<p>A száműzött hadvezérek sértettségével érkezett haza Szentpétervárról Kerényi Miklós Gábor. Sem rokonai, sem egykori társulatának tagjai nem mentek ki a kegyvesztett rendező elé a repülőtérre. </p>
Bár hetekig volt távol szeretteitől, egyetlen családtagja sem érezte úgy, hogy Kero elé kellene mennie a repülőtérre. Az Operett egykori művészeti vezetője tegnap jött haza Szentpétervárról, ahol a Monte Cristo grófját vitte színre az ottani zenés színházban. Amíg távol volt, napvilágra kerültek újabb és újabb részletek különlegesen agresszív munkamódszeréről. Alighanem ennek tudható be, hogy társulatának tagjai sem várták Ferihegyen a rendezőt. Mintha titokban, inkognitóban érkezett volna haza.
A történtek olyannyira megviselték Kerót, hogy Péterváron egy este orvost kellett hívni hozzá. Ezek után meglepő, hogy sem fia, Máté, sem a menye, Dancs Annamari nem volt kíváncsi az érkező főrendezőre, akinek pedig nyilván szüksége lett volna családja támogatására. Lányával, Sárával kettesben, vert seregként vonszolták bőröndjeiket a taxi felé. (Sára szintén az Operettben dolgozik, ilyen minőségében tartózkodott az édesapjával Szentpéterváron.)
Mint ismert, a rendezőről először lapunk írta meg, hogy különleges munkamódszerei között szerepel, hogy férfi kollégáit alkalmi segédeszközökkel, például vállfából tört pálcával elfenekeli. Áldozatai között volt olyan is, aki bántalmazásakor mindössze 13 éves volt. Kerényi azt nyilatkozta, a végtelen művészi szabadság vitte rá minderre, és hogy úgy érzi, az alkotás lázában ez megengedhető.
Kero a reptéren eleinte még mosolygott, amikor meglátta fotós kollégáinkat, ám amikor rájött, hogy családja helyett csak újságíró várja, ráadásul kérdéseket is fel akar tenni, fejét leszegve indult a taxi felé.
– Nem beszélgetünk, keressék az ügyvédemet! – közölte ingerülten Kero, akinek pedig lett volna miről beszélnie.
Szerettük volna az Operett hajdani első emberétől megkérdezni, hogy például legutóbbi, szentpétervári munkája során is alkalmazta-e brutális módszereit, úgy tudjuk ugyanis, hogy az Operettben az elutazása előtti napokig rendszeres volt a hangos szó, a fenyegetés, a büntetésből elfenekelés.
Megpróbáltuk megkérdezni Kerótól azt is, mivel fogja tölteni a szabadidejét, miután az Operett vezetése távollétében megvált tőle, illetve tervezi-e, hogy valamely más teátrumban, esetleg külföldön vállal rendezői munkát. Kíváncsiak lettünk volna arra is, szerinte a fia, Kerényi Miklós Máté – aki jelenleg is a színház főszerepeket játszó színésze – láthatja-e kárát a személye körül kialakult botránynak. Azonban Kero, aki néhány napja még készségesen nyilatkozott minden médiumnak, hogy elmondja, művészi szabadságában ütötte vállfával színészeit és táncosait, tegnap már a maga sajátos stílusában kérte ki magának az érdeklődést.
Elutazik-e Győrbe Kerényi Miklós Gábor februárban? Ezt találgatja a város, amelynek színházában mutatják be A sevillai borbélyt Kero rendezésében. A zaklatási botránya után nyugdíjazott művészeti vezetőről kérdezte a Kisalföld a Győri Nemzeti Színház igazgatóját, Forgács Pétert, aki nem tudott határozott választ adni arra, hogy a rendezője elkíséri-e az előadást.
A sevillai borbélyt egyébként több színház is bemutatja Kero rendezésében – a győri mellett a szegedi, a szentendrei teátrum és a Budapesti Operettszínház is –, így a tetemes díszlet- és jelmezköltségek megoszlanak.