Eddig sosem hallott részletek derültek ki Rékasi Károly két és fél évvel ezelőtti balesetéről. A per, ami maradandó fogyatékosságot okozó közúti baleset gondatlan okozása vádjában indult a színésszel karambolozó autós ellen, a múlt héten kezdődött. Először a vádlottat, majd Rékasit hallgatták meg, aztán felbukkant egy furcsa, a balesetet egészen másképp látó tanú is.
Azt tudni kell, hogy a rendőrségi nyomozás szerint az ütközésnek közvetlen szemtanúja nem volt – illetve egy bíróságra idézett tanú szerint mégis lehetett, csak aztán eltűnt. Mindenki, akit tanúként idéztek, csak utólag, a csattanásra ment ki az utcára, vagy állt meg a baleset mellett.
Viszont a per első napjának utolsó tanúja, aki gyalogosan közlekedett a baleset napján a Háros utca környékén, arról számolt be a bíróságon, hogy közvetlenül a hatalmas csattanás előtt két motoros hangját hallotta, akik egymás mellett, vagy egymás mögött haladtak a baleset irányába. A tanú sajnos nem látta a két motorost, csak hallotta, ugyanis éppen a telefonját nyomkodta, de a bíróságon azt állította, arra is tisztán emlékszik, egy kisebb és egy nagyobb motor hangját ismerte fel. A csattanást hallva felszaladt a baleset helyszínére, amitől 100-120 méterre volt, ekkor a nagyobb, vagyis Rékasi motorját már a földön találta, mellette az összetört színésszel. A kisebb motor és annak vezetője azonban már sehol sem volt.
A második motorosra egyébként egyetlen más szemtanú, ahogy sem a vádlott, sem Rékasi nem emlékszik. Ám ha mégis létezik, ő lehetne a történet kulcsfigurája: ő az, akinek biztosan látnia kellett, hogy mi történt és ki hibázott azon a tragikus napon.
Ez ugyanis értelemszerűen nem tiszta. Az autós balra akart kanyarodni, mikor Rékasi hátulról belehajtott, ahogy meg akarta előzni. A kérdés az, melyikőjük felelőssége a nagyobb, például használt-e az autós irányjelzőt, amiből a motorral jövő Rékasinak tudnia kellett volna, nem szabad megkezdenie az előzést.
A szakértői vélemények azonban egyértelműek. Ezek szerint az autó bal irányjelzője nem égett már akkor, amikor a helyszíni szemle zajlott. De ez még a bíró szerint sem jelenti azt, hogy ne éghetett volna a balesetkor.
Az is egyértelműnek látszik, hogy Rékasi 62-63 km/órával haladt, amikor megkezdte az előzést, az autós pedig 20-22 km/órával. A motor az autó bal hátsó kerekének csapódott. Rékasi az ütközés után motorjáról leesve 20-21 métert repült, nyolc csontja tört, köztük a koponyája is. A színész kesztyűn és bukósisakon kívül nem viselt védőfelszerelést. Maradandó egészségkárosodást szenvedett. Az úton, ahol a karambol történt, semmi nem tiltja az előzést, záróvonalat és tiltó táblát viszont festettek fel a 2015-ös baleset után.