Vígjátékra ment a közönség az Őrült nők ketrece 250. előadására, de dráma lett a vége. Az egyik néző rátámadt a színház alkalmazottjára, a végszó pedig a rendőröké volt.
Rendőri intézkedésre volt szükség az Átriumban, mert egy, a színháztermi fotózási tilalmat megsértő néző rátámadt a színházi ügyeletesre. A renitens férfit a hölgy felszólította, törölje a tiltás ellenére készített képeit, ám ő ezt megtagadta, majd lökdösni kezdte, földre lökte az alkalmazottat, a karját kicsavarta, a kezét megtaposta. A színház nem, csak az erőszak elszenvedője tehet feljelentést nyolc napon belül. A hölgy az eset után egy nappal még felfokozott érzelmi állapotban volt, így erről nem döntött. Az Átrium a Facebook-oldalára kitett közleményében jelezte, a biztonsági kamerák felvételeit a vizsgálatra átadják és a támadást elszenvedő hölgy jogi képviseletét biztosítják.
Az incidens közvetlenül az előadás után történt, a színészek még bőven az öltözőben voltak, ezért mit sem tudtak a nézőtéren kialakult drámai helyzetről. Így Stohl András is, aki nagy sikerrel játssza az egyik fôszerepet. A Bors elérte a mûvészt, aki nem akart nyilatkozni. Mihályfi Balázs, aki a darabban zseniálisan alakítja Aristide Bouteille-t, szintén nem látta az esetet, de egy ismerősétől értesült a történtekről.
– Sokan a színházban, de még a mellékhelyiségben sem tudnak meglenni a telefonjuk nélkül, ám ha a telefont képrögzítésre használom, az egy teljesen másik kategória – magyarázza a színész. – Az a legszörnyűbb, hogy pont a toleranciáról szóló előadás után gondolta úgy ez az „úriember”, hogy minden átmenet nélkül, a kérés után leteperi a hölgyet. Értem azt is, hogy mindenki feszült és frusztrált, lassan már mindenhová pszichiátert vagy pszichológust kell tenni, hátha akkor nem történne ilyesmi. Az eseményt egy ismerősöm pár székkel távolabbról végignézte. Tőle hallottam, hogy a nézők csak messziről figyelték az esetet, senki nem ment oda segíteni a hölgynek, csak kiabálták, hogy „engedje el, engedje el”. Furcsa. Pedig tagbaszakadt pasik is ültek a nézőtéren.
Zsedényi Balázs, az Átrium produkciós menedzsere azt mondja, mindent leírtak az esettel kapcsolatban a Facebook-oldalukon. Azt viszont elmagyarázta a Borsnak, miért nem lehet fotózni a színházteremben.
– A színpadon szerzői jogi tartalom van, ami védett, ugyanúgy, mint a színdarab, a zene, a díszlet, a jelmez. Ez az egyik oka, hogy nem lehet fotózni. A másik, hogy egy előadásnak arculata van. Ha megnézik akár a londoni, vagy New York-i előadásokat, nagyon kevés képet találni róluk az interneten. Nagyon szigorúan veszik, hogy milyen képek kerülhetnek ki, milyen arculatot adnak egy produkciónak. Ezért veszik a fotózást szigorúan Nyugaton, és nálunk is. A nézőtéren pedig nem döntheti el a szelfiző mögött ülő, hogy rajta akar lenni a képen vagy sem. Így próbáljuk a nézők személyiségi jogait is védeni. Az ügyrôl csak annyit mondott, hogy az érintett felek felvették egymással a kapcsolatot, és párbeszéd útján próbálják megoldani a konfliktust.