Évekkel ezelőtt egy színpadi jelenetben többször is a szívéhez kapott a színész. Akkor senki sem sejthette, hogy a darabban történtek a való életben is megelevenednek, és 2020 első januári szombatján tragikus színezetet kapnak.
Nádas Györgyöt több mint három évtizedes barátság fűzte a múlt szombaton elhunyt Gesztesi Károlyhoz, sőt Gesztesi volt az egyik tanú Nádas 2013-as esküvőjén is. Az 57 éves színész jó barátja halála kapcsán az RTL Klub Reggelijében mélyen megrendülve beszélt arról, hogy Az őrület határán című darabban Gesztesi közel tíz évvel ezelőtt a színpadon 25 alkalommal már eljátszotta a halála előtti történéseket.
– Bár maga a darab komikus volt, akadtak benne bőven drámai elemek is. A színpadon volt egy nagy üvöltözésünk Karcsival, aki egyszer csak odakapott a szívéhez, és azt mondta: „Gyuri, hívj azonnal mentőt!” – idézte fel emlékeit Nádas György, aki az említett darabban nemcsak színész volt, de az egyik szövegíró is.
– Persze ez csak megírva volt. Akkor én kiszaladtam, sötét lett, és ő az ágyon fekve elénekelte a Zár már a színház című dalt, ami egy színész haláláról szól. Miközben énekelt, a feje felett meghalt színészek képeit vetítették be. Borzasztó, hogy most már az ő képe lenne ott utoljára. És hogy ezt én huszonötször végigjátszottam vele, a halála óta állandóan ez van bennem – mondta a színész, akit természetesen a Bors is felkeresett. Nádas György a Borsnak azt mondta, hogy már a televíziós megemlékezés is rendkívüli módon megviselte őt, ezért megértésünket kérve közölte, nem kíván ebben a témában nyilatkozni.
Gesztesi és Nádas ugyan 1981 óta, még a Színművészeti Főiskoláról ismerte egymást, első közös színpadi fellépésükre 2011-ig kellett várniuk. Az őrület határán darabban ráadásul bizonyos szempontból önmagukat játszották, hiszen a kimondottan őszinte mű két ismert fővárosi művészről szólt, aki a világ és saját gondjaik miatt a pszichiátriára került.
– A próbafolyamat nagyon érdekes volt, kevés ilyet láttam, ugyanis a bemutató előtti hétig csak beszélgettünk a darabról. És amikor már tudtuk, mit akarunk mondani egymásnak, akkor mentünk fel a színpadra próbálni. A nézőnek viszont minden előadásnál úgy tűnhetett, mintha improvizálnánk, ám az alapkövek mindig ugyanazok voltak – mondta korábban a TV2 Mokkájában Gesztesi.