14. Super Bowl-közvetítésére készül Faragó Richard, a Sport TV kommentátora: most is Miamiba utazik, ahol az első döntője is volt 2007-ben. Az amerikaifoci magyar hangjával megnéztük, mi változott azóta, hogy akkor 41 meccset adott a tévé, az idén 108-at.
Őrületet okoz
Amerikában régóta óriási a felhajtás a sportág körül, a finálé folyamatosan nézettségi csúcsot dönt.
„Anno még itthon kevesen ismerték, most pedig már az emberek ébren maradnak a hajnali meccsre, éttermek tartanak nyitva, sokan szabadságot vesznek ki másnapra. Volt, hogy diákok tőlünk kértek igazolást a hiányzásra. Megadtuk és az iskola el is fogadta”
Egekben az árak
A liga bevétele, a fizetési sapka és a játékosok bérei mellett a Super Bowl belépőinek az ára is emelkedett. Tizenhárom éve 700 dollár, most nagyjából 2500 dollár (757 ezer Ft) az átlagjegyár. Míg 2007-ben 2,6 millió dollár volt egy 30 másodperces reklám a döntőn, addig ma már 5,6 millió (1,6 milliárd Ft).
„Rengeteg cég itt mutatja be az új reklámjait, a tv-csatornák a meccs után tartják új műsoraik premierjét.”
Letisztult formák
Aki a tévé előtt ülve élvezi a meccset, annak feltűnhet, hogy a tizenhárom évvel ezelőtti képminőség, a feliratok, a grafikák elavultnak tűnnek.
„Furcsa logók voltak, elnagyolt betűk, sokkal letisztultabb a mostani formavilág.”
Agybajok
A biztonságra nagyobb hangsúlyt fektetnek, ma már nem lehet olyan ütközéseket megcsinálni, mint akkor.
„Az agyrázkódások miatt megtiltották a sisakkal sisaknak ütközést. Minden felszerelést folyamatosan fejlesztenek.”
Szigorúbb előírások
Ami Faragó munkáját illeti, évről évre szigorúbb előírásokat szabnak.
„Például már be kell jelenteni a vezeték nélküli eszközeinket. Volt olyan, hogy az egyik mikrofonunkat nem használhattuk, mert rendőrségi frekvencián volt.”