Az Estöri Kreatív Történelmi Verseny utolsó feladataként a diákokat arra kérték, mutassák be a dualizmus korának jeles figuráit az alapján, hogy mit és hogyan kommunikáltak volna az életükről az Instagramon. Milyen események voltak fontosak számukra, és ezek közül mit osztottak volna meg a közösségi felületen gridben vagy akár sztoriban a követőikkel?
A 6 történelmi karaktert 2-2 csapat dolgozta fel, különböző aspektusokból nézve az életüket. Ha kíváncsi, mivel lett volna tele Blaha Lujza színésznő, illetve celeb feedje, miről posztolt volna Mikszáth Kálmán a regényíró és újságíró, mi volt Zsolnay Vilmos sikerének a titka és hogyan segítette Esterházy III. Miklós a Szépművészeti Múzeum létrejöttét vagy, hogy miként ünnepelt volna Tisza Kálmán és Baross Gábor az Instagramon egy-egy politikai siker után, most kreatív középiskolások segítségével visszarepülhet a múltba.
– Az Estörivel nem csupán az a törekvésünk, hogy a korszak mélyebb megismerését és megértését elősegítsük és a történelemtanítás hagyományos nézőpontja mellett más szemszögből - korabeli történelmi személyek, újságírók „bőrébe” bújva - is szemügyre vehessék a diákok a korszak eseményeit, hanem olyan kompetenciák mozgósítása is, mint a kutatási-elemzési affinitás, a kreatív-alkotói készségek, a művészi képességek, vagy a szövegírói véna kibontakoztatása, vagy épp a digitális készségek, a média és kommunikációs ismeretek fejlesztése” – fogalmazott Czigány Balázs, az Esterhazy Privatstiftung igazgatóhelyettese, aki hozzátette, jelen helyzetben az Estöri egy jó példa lehet a digitális oktatás egyfajta megvalósítására is.
A járványhelyzet miatt az online térbe költözött verseny idei legjobb csapatait a zsűri május végén hirdeti majd ki.