Panasz

Kártérítést követel Miló Viki

Létrehozva: 2022.10.06.

Nyár óta tart a vitás helyzet az egyik nemzetközi légitársaság és a világbajnok bokszoló között. Viki most hasonlóan szituációban szenvedő társait keresi, akikkel közösen is felléphetnek és akár jogi útra terelhetik az ügyet.

Miló Viki már nyár óta próbálja elérni az egyik nagy nemzetközi légitársaságot, kártérítése miatt. Sajnos eddig süket fülekre találtak a panaszai. Pedig minimum ezer euró (mintegy 420 ezer forint) kártérítésként és sérelmi díjat követel a cégtől.

– Július 27-én történt, hogy Budapestről repültünk volna müncheni átszállással Madridba egy kutya világbajnokságra, amire a két évet készült a koronavírus miatt. Itt történt a fennakadás, és a papíron öt és fél órás útból tizenkettő lett. Sajnos a megpróbáltatásoknak itt nem volt vége. Madridba érkezve ért minket a sokk, hogy nem érkezett meg a poggyászunk. Ezért még bevásárolni is el kellett menni, hogy azért a legfontosabb dolgainkat beszerezzük – mesélte mérgesen Viki, aki, már két éve készült arra a világversenyre, és úgy gondolta sokkal jobb helyezést is elértek volna kutyái, ha kipihentek és nyugodtak lettek volna. Ezért jogosnak érzi a követelését azt az ezer eurót, és a sérelem díjat.

Két naponta próbálja elérni a légitársaságot Fotó: saját

Minden második napon küldök a légitársaságnak e-mailt és próbálom az ügyfélszolgálatot is elérni. De semmi válasz nem érkezett, még egy automatikus üzenet sem, hogy fogadták a panaszomat. Most azokat az embereket keresem, akik szintén azon a München-Madrid járaton voltak, amelyiken én vagy hasonló történt velük. Így akkor együtt léphetnénk fel a társaság ellen és jogi úton is nagyobb lehetne az esélyünk. Sajnos a perköltségek is olyan hatalmasak, hogy egyedül nem is bírnám kifizetni 

– mondta elkeseredetten.

A világbajnok ezért mindent számlát és levelet, amit írt elmentette, arra az esetre ha mégis reagálna a légitársaság, illetve bizonyítékként is szolgálhatnak ezek a dokumentumok, ha perre kerülne a sor.

Sajnos nem értük el a légitársaságot, hogy ilyen esetben mit kell tenni ilyen esetben

Érdemes előbb a fogyasztóvédelemhez fordulni

A Bors megkereste Dr Neiger Éva Kata utazási szakjogászt, aki részletesen elmondta milyen lehetőségek vannak hasonló esetekben.

– Első lépésben mindenképpen utána kell nézni a légitársaság általános szerződési feltételeinek. Ebben szerepel a panaszkezelés formája és menete, sokszor az is, hogy a panaszokat milyen határidővel válaszolják meg és milyen dokumentumokat kell benyújtani – kezdte lapunknak. Ha nem reagálnak az utazók megkeresésére, akkor az utazók előtt további lehetőségek is vannak, mielőtt a bírósághoz fordulnának.

Második lépésként érdemes ügyvédhez fordulni, aki tájékoztatni tudja az utazót, hogy alapos-e az igénye. Ha igen, akkor ezt követően az Európai Fogyasztóvédelmi Központot (EFK) javaslom, akik a határon átnyúló jogvitákkal foglalkoznak. Az EFK segítségével a vitarendezés online folyik, egy békéltetési eljárás keretében megkeresik a légitársaságot – folytatta Dr. Neiger Éva Kata aki azt is elmondta, hogy ez az eljárás költség kímélőbb, mint a peres út, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy könnyebben elérhetőek a cégek.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek