Hajdú akkorát ment a mögöttünk álló évben, amekkorát csak kevesek. Nincs is szüksége arra, hogy a nézőitől kolduljon alamizsnát ahhoz, hogy bevételt generáljon a csatornáján.
A műsorvezető egy évvel ezelőtt indította el a Frizbi TV YouTube csatornát, ami a vártnál is nagyobb sikerrel fut. Hajdú Péter a már jól ismert Frizbi formátum mellett útjára engedte a Beköltözve Hajdú Péterhez néven ismertté és népszerűvé vált talkshow-realityt is, ami hiánypótlónak bizonyult, hiszen nézettségi rekordokat döntögetnek a hazai hírességekkel folytatott, kötetlen, maratoni beszélgetések. Péter éppen ezért döntött úgy, hogy ez utóbbi lesz a csatorna zászlóshajója.
– A Frizbi nem szűnik meg, de a szezonban valóban az eheti lesz az utolsó adás, ami egyébként nagyot fog szólni. Ezt követően egészen nyárig minden héten a Beköltözve formátummal jelentkezünk – kezdte a Borsnak Hajdú Péter, aki őszintén válaszolt a jogos kérdésre, hogy ugyan miért is szorítja ki az új formátum a régi, jól ismert beszélgetős műsorát.
Nem arról van szó, hogy a Frizbit elengedném.
– Idén nyáron nem lesz szünet a csatornán, hanem akkorra időzítünk majd vadonatúj adásokat. A szezonban viszont elkészítünk harmincöt Beköltözvét. Ennek oka rém egyszerű. A reklámozók sorban állnak nálunk és az állandó partnereink is jelezték, hogy nagyon szeretnének több epizódot is támogatni ebből a formátumból..Őszinte leszek, nagyon bejöttek a számításaink minden szempontból. A nézők és a reklámozóink is jobban szeretik ezt a talkshow realityt és én is jobban élvezem ezeket a forgatásokat – magyarázta a műsorvezető, aki azt sem tagadja, hogy erős anyagi motiváció is áll a döntése hátterében.
– Nem szeretnék farizeusnak tűnni, hiszen nyilvánvaló, hogy a Frizbi TV egy üzleti vállalkozás. Ergo bevételi forrásként is jobb a Beköltözve formátum, hiszen ott jóval több lehetőség nyílik egy-egy termékelhelyezésre, mint a Frizbiben. Itt nem csak az energiaital tűnhet fel, de jöhet a csirkehús, a csipsz és ezer apró cikk is – nevetett Hajdú Péter, aki egy év alatt 13 milliós megtekintést ért el csatornájára feltöltött tartalmakkal, ami bizony szép summát termelhetett neki és csapatának.
Hogy anyagi értelemben megérte -e a váltás és az önállósodás? Abszolút!
– Maradjunk annyiban, hogy most jobban keresek, mint amikor vezérigazgató voltam és ez nem azt jelenti, hogy akkoriban nem kerestem jól. Sőt… Persze az is az újabb formátum mellett szól, hogy akár többórás adás is lehet egy-egy szárral eltöltött napomból és ez a YouTube szempontjából egy nagyon fontos tényező – utalt a műsorvezető arra a tényre, hogy a platform értelem szerűen több pénzt fizet a hosszabb tartalmak gyártóinak, hiszen ilyenkor többször is meg tudja szakítani a videót reklámokkal.
De hogy mennyi is az annyi? Nos egy szakértőt kértünk arra, hogy avasson be minket a YouTube fizetési mechanizmusába és bizony így már értjük, hogy Hajdú Péternek miért is érte meg annyira, hogy maga mögött hagyta a televíziózás világát. – Általánosságban elmondható, hogy valóban a hosszabb tartalmak generálnak igazán jelentős bevételeket a feltöltőknek. Egy egyórás videó esetében nézőnként egy-másfél forintot fizet, míg ez az összeg egy kétórás videó esetében már két és fél forintra emelkedik. Ehhez persze fontos, hogy a néző ott is maradjon, vagyis nem a kattintás, hanem az eltöltött idő után jön a bevétel – mondta a szakember. Nos, nem szeretnénk mélyebbre nyúlni Hajdú Péter zsebében, de azt leszögezhetjük, hogy valóban jól járt a saját csatornával.