A Romantic énekesnője elhűlve figyelte az idei Eurovíziós Dalfesztivál vasárnapi döntőjét, ami véleménye szerint éppen azt veszítette el mára, amit eszméjeként hirdetett az 1956-os első esemény óta évtizedeken át.
Idén 67. alkalommal rendezték meg az európai nemzetek „dalcsatáját”, amit Svájc nyert a Nemo néven ismert előadó, The Code című dalával. Hogy valóban ez volt-e az idei felhozatal legjobb nótája, azt nehéz lenne megítélni, így Völgyi Zsuzsi sem próbál meg igazságot tenni ebben a kérdésben. Az énekesnő azonban összességében elmondta a véleményét, amivel sokan, sőt rengetegen értenek egyet. Az énekesnő először megosztotta közösségi oldalán a Finnek produkcióját, melynek színpadképe, nos valóban extrémre sikerült… Történetesen a Windows95man néven futó formáció egyik tagja, szó szerint alul semmiben tolta végig a színpadi show-t, ami lássuk be, durván merész performance-nak hatott. Völgyi Zsuzsi a Borsnak is nyilatkozott a témában és nem is fogta vissza magát.
– Hétfőn a Dikh Rádióban már ejtettünk néhány szót az idei Eurovízióról Maka Gyuszi kollégámmal, de hogy őszinte legyek, azóta sem tudok napirendre térni a látottakon és hallottakon.
Értem, hogy egy jó ideje nem a minőségi zene platformja már ez a vándorcirkusz, de azért mégse kellene átcsapnia valamiféle sátánidéző rituálévá.
– Mert, hogy összességében ez volt a benyomásom. Persze voltak országok, amelyek figyeltek arra, hogy a versenydalukban ott legyen a nemzeti identitásuk és a zeneiségük, de ebből volt kevesebb. Amíg bírtam cérnával, többször is eszembe jutott Pápai Joci, aki az Origóval és az Én apám című dalával is azt mutatta meg Európának, hogy kik is vagyunk mi, magyarok és milyen zenei motívumok jellemzik a zeneiségünket. Hát kérem, ha például a svédek ezt tudják hozzátenni az összeurópai hangzáshoz, akkor valami nagyon nincs ott rendben – kezdte még napokkal az esemény után is indulatosan az énekesnő, aki kitért a győztes dalra is, mielőtt kifejtette véleményét a svédek „f*roklóbálós” előadásáról.
– A győztes dalt nézve is az volt az érzésem, hogy valami elképesztő elrugaszkodás volt a dalverseny alapelveitől. Nem is értem, mi ösztönözte az alkotókat és az előadót, hogy úgy állítsanak színpadra egy produkciót, ahogy ők tették! De térjünk csak vissza a svédekhez, ahol az egyik tag arra sem vette a fáradságot, hogy gatyát húzzon.
Végig kitakarták a koronaékszereket, de pontosan tudtuk, hogy az ott biza szabadon lengedezik.
– A végén azért felhúzott egy forrónacit, de a vonó kilógott. Mégis, hogy sikerült ezt korhatár-besorolás nélkül bárhol leadni? – tette fel a kérdést Völgyi Zsuzsi, aki mindezt látva örül, hogy hazánk már évek óta távol marad a versenytől.
– Mindezt látva, mélyen egyetértek azzal, hogy ettől a cirkusztól távol maradunk. Borzasztó volt látni és hallani, ahogyan Izraelt kifütyülték. Tényleg értem, hogy politikai színezete van ennek az egész őrületnek, de elfogadnom azért nem kell… Szinte minden, amit láttam vasárnap, egy torz világrend alakulását mutatja és nem szeretnék azonosulni ezzel – zárta mondandóját az énekesnő.