Az Élősködők rendezője nem siette el legújabb művének elkészítését. Hat évvel előző mozija után áll elő Pong Dzsunho következő alkotásával, a Mickey 17-tel, mely Robert Pattinsont többször is elteszi láb alól.
Különféle zsánerek érdekes találkozását hozza el nekünk hamarosan az Élősködőkkel nemzetközi hírnevet szerző Pong Dzsunho. Márciusban kerül mozikba a Robert Pattinsont címszerepben felvonultató, Edward Ashton regényén alapuló sci-fi-vígjáték, mely egy kísérleti nyúlként funkcionáló, újra és újra végzetes sorsra jutó asztronauta különleges küldetését meséli el. A film forgatókönyvét is jegyző, dél-koreai származású rendezőnek, Dzsunhonak nem ez az első, nem mindennapi alkotása, cikkünkben összeállítottunk egy listát arról, mely műveket érdemes még tőle megtekinteni azelőtt, hogy jegyet váltanánk a Mickey 17 valamelyik vetítésére.
A direktor 2003-as alkotása egy akkor még megoldatlannak számító, való életben is megtörtént bűnesetet mesél el. A krimiben látható rémtettek elkövetőjének kilétét a mozi megjelenésekor még homály fedte, és a gyilkos szabadlábon tengette életét. Ám, Pong Dzsunho kellemetlen napokat akart okozni a bűnösnek, így elhatározta, valahogy megüzeni neki, úgysem ússza meg. Szinte biztos volt benne, hogy a tettes be fog ülni a moziba, vagy esetleg otthon indítja el a filmet, de meg fogja nézni a tetteiről készült alkotást. Ezért a film végén, a nyomozót alakító Szong Gangho belenéz a kamerába, és a „negyedik falat” áttörve üzent az elkövetőnek. Egyébként közel 30 év után, a gyilkost végül 2019-ben elkapták.
Első pillantásra a legtöbb ember talán csak legyintene A gazdatest szinopszisa hallatán, mondván, ez csak egy újabb, gagyi szörnyes film. Bár a mű alapsztorijára ez valóban igaz, hiszen a film egy család történetét meséli el, melynek tagjai bosszút forralnak a semmiből megjelenő bestia ellen, aki elragadta legféltettebb kincsüket, a família legkisebb tagját. A mozi viszont ettől sokkal több réteggel rendelkezik, nem kevés társadalomkritikával és fekete humorral van meghintve annak érdekében, hogy a néző a borzongás mellett néha szakítson időt a gondolkodásra, valamint a feszültséget megtörő nevetésre is.
Vajon egy anya mire lenne képes azért, hogy bebizonyítsa fia ártatlanságát? A szörnyfilmes kitérőt követően Pong Dzsunho visszatért a krimik világába, bár az Anya sokkal inkább egy csontig hatoló dráma, mintsem egy bűnügyi mozi. A főhős egy édesanya, aki egy fiatal lány brutális meggyilkolásával megvádolt fia bemocskolt becsületét igyekszik a korrupciótól bűzlő, bürokratikus világban megmenteni. A feszültséget végig fenntartó, lassan kibontakozó műremek hamisítatlan görbetükröt állít társadalmunk elé, ezzel pedig üzenetét örök érvényűvé képes varázsolni.
Az egykori Amerika Kapitány főszereplésével elkészült posztapokaliptikus mozi a jégkorszakot hozza el újra az emberiség történetébe, minek következtében a maradék maréknyi túlélő egyetlen egy, folyamatosan mozgásban lévő vonaton kényszerül élni. A társadalmi ranglétra a vonat felépítésén tükröződik vissza: a jármű elején él az előkelő réteg, és ahogy hátrébb megyünk, úgy lépünk egyre lejjebb a létra fokain. Az igazságtalan életkörülményeket megelégelő utolsó kocsik utasai, élükön Chris Evans karakterével, forradalmat szerveznek a tehetősebb réteg ellen, a harc pedig kezdetét veszi a száguldó szerelvényen.
A film, mellyel Dzsunho berúgta Hollywood ajtaját. Az Élősködőket hat kategóriában is jelölték Oscar-díjra, a 2020-as gáláról pedig négy aranyszobrocskával távozhattak, köztük a legjobb filmnek, valamint a legjobb rendezőnek járóval is. A társadalmi különbségeket direkt és átvitt módon is érzékeltető darab egy haszonleső család sztoriját meséli el, akik szépen sorjában férkőznek be a társadalmi ranglétrán náluk pár lépcsőfokkal feljebb elhelyezkedő másik família életébe, hogy a címhez méltó módon élősködjenek rajtuk, és belülről mérgezzék meg mindennapjaikat.
A Mickey 17 premierje 2025. március 7-ére esik, de hazánkban már március 6-tól megtekinthető lesz a mozikban.