A francia-bolgár médiapiaci szakember már több mint fél évtizede a vezető hazai kereskedelmi tévé irányítója, és ezidő alatt rengeteg sikerműsort láthattak a nézők a TV2 csoport csatornáin. Pavel Stanchev most elárulta, hogy milyen szempontok alapján döntenek, amikor egy új show-ról vagy sorozatról van szó, amit a TV2 képernyőjére szánnak.
A TV2 nevével összeforrtak az olyan sokévadot megélt sikerműsorok, mint Sztárban Sztár, a Dancing with the Stars, a Séfek Séfe, a Farm VIP, vagy az olyan visszatérő gigashow-k, mint a Megasztár vagy A Nagy Duett, illetve az olyan új formátukom, mint A Kiképzés vagy a Kincsvadászok. Emellett sajátgyártású sorozatokkal (Hazatalálsz), saját streaming műsorokkal (TV2 Titkok Ramónával), valamint nemzetközi piacra szánt megvett szuperprodukciókkal (Hunyadi) is próbálkoznak, és nem is vallottak szégyent a nézettségi adatok alapján. A TV2 Csoport vezérigazgatója, Pavel Stanchev egy friss interjúban arról mesélt, hogy mi alapján kapnak zöld utat a különböző tartalmak, amiket a nézők láthatnak a TV2 vagy valamelyik kábaelcsatornájuk képernyőjén.
Pavel Stanchev és a TV2 Csoport vezetése a lineáris tévézés mellett figyelemmel kíséri a streaming hálózatok fejlődését is, de mégis úgy döntöttek, hogy a hozzájuk került Hunyadi sorozatot nem pénzért adják a magyar nézőknek. Pedig biztosan sokan nézték volna a TV2 Playen is.
Hunyadi egy nemzeti hős, akit minden gyerek és felnőtt ismer. Így nem lenne helyénvaló egy róla szóló sorozatot streamingen bemutatni, és pénzt kérni érte a magyar nézőktől. A TV2 szerintem megfelelő otthona a sorozatnak. Az biztos, hogy lenyűgöző a hazai és külföldi színészekből álló szereplőgárda, kiváló a történet és látványos csatajelenetekből sem lesz hiány. Szóval bízunk a sikerben.
A Netflix és társai egyelőre nem nyomták le a hagyományos tévécsatornákat Magyarországon, így a TV2 csoport sem tervez teljesen a streamingre átállni, de ez nem jelenti azt, hogy azon a téren nem fejlődnének folyamatosan.
„Jelen vagyunk a streaming piacon, hiszen a TV2 Playnek csaknem kétmillió regisztrált felhasználója van. Ezzel szerintem miénk a legnagyobb platform Magyarországon, csak mi nagyon igyekszünk az ajánlatainkat a létező igényekhez igazítani. Figyelemmel követtük például az RTL+ indulását is, ami egyelőre távolról sem tűnik sikertörténetnek. Óvatosnak kell tehát lennünk a fizetős csomagokkal, mert nagyon telített a piac. Az összes nagy stúdió is elindította a maga streaming platformját, és úgy tűnik, hogy – talán az elsőként indult Netflix kivételével – egyelőre szinte mind veszteséges. Persze abban reménykednek, hogy egy bizonyos számú előfizető után elérnek egy pontot, ahonnan beindul a profittermelés. De ez mindenképp egy kihívásokkal teli iparág, ezért mi csak olyan dolgokat lépünk meg, amiről a kutatásaink is alátámasztják, hogy pénzügyileg van értelme. Mert magánvállalkozásként végső soron az a célunk, hogy pénzt keressünk. Nem tudom, hogy az RTL Magyarország hogy van ezzel, néha úgy tűnik, mintha nem is akarnának nyereségesek lenni, de mi igen.”
Miközben a külföldi streaming-szolgáltatók már a hollywoodi stúdiók babérjaira törnek, Magyarországon nincs lehetőség felvenni a versenyt egy Netflix vagy egy Amazon Prime költségvetésével. Vészmegoldásként az RTL például a sportközvetítésekkel akar új előfizetőket találni, ami viszont elképesztő közfelháborodást váltott ki. A TV2 Csoport ebben is máshogy gondolkozik.
„A streaming platformok olyan magasra emelték az elvárásokat, amivel egyszerűen nem tudunk versenyezni, mert a mi gazdasági modellünkbe nem férnek bele az ekkora produkciók. Ezt többen is belátták, ami oda vezetett, hogy bizonyos platformok a sport felé fordulnak. Ám az is hatalmas kihívás, mert borzasztó nehéz rávenni az embereket, hogy fizessenek a sportközvetítésért. Főleg Magyarországon, ahol megszokták, hogy a Forma-1-től a Bajnokok ligájáig minden ingyenesen elérhető. Sok országtól eltérően itt tehát nem alakult ki a kultúrája annak, hogy fizessenek a sportért. A mi sportcsatornáink ezért elérhetőek a kábeltévé-csomagjaikban, még a Premiere Leage is ingyen nézhető, pedig ha valahol, Angliában tényleg sok évtizedes hagyománya van a fizetős meccsközvetítéseknek.”
Pavel Stanchev arról is szót ejtett, hogy milyen munkafolyamatokon esik át egy produkció, mielőtt a képernyőre kerül. Vagy éppen miként zajlik a nézettségi adatok elemzése.
„A pályám elején járva találkoztam egyszer John de Mollal, a Big Brothert és a Star Academyt megalkotó holland sztárproducerrel. Ő mondta nekem, hogy a legfontosabb a casting, a versenyzők, a zsűri és a műsorvezetők kiválasztása. Ha a casting rendben van, akkor jön a programming kérdése: megfelelő napon, megfelelő időpontban került-e képernyőre, milyen volt a verseny abban a műsorsávban stb. Ha itt is minden rendben, akkor talán a marketinggel volt a probléma, és lehet, hogy kommunikációs fronton kell máshogy csinálni valamit” - mondta a 24.hu-nak adott interjújában a TV2 Csoport vezérigazgatója.